کشاورزیان مطرح کرد:

ورود اسنپ به حمل ونقل برون شهری خلاف قانون است/ سهم 6 درصدی حمل ونقل عمومی از سوانح رانندگی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حمل ونقل عمومی برون شهری تشریفات خاص خود را دارد و هیچ کس حق ندارد با پلاک شخصی وارد این حوزه شود و تمامی سواری های برون شهری باید دارای پلاک "ع" باشند.

ورود اسنپ به حمل ونقل برون شهری خلاف قانون است/ سهم 6 درصدی حمل ونقل عمومی از سوانح رانندگی

 به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین همایش اجرای طرح شبکه سیر همنام با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برگزار شد.

 داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در هر فعالیت اقتصادی دو فاکتور مهم از جمله سرمایه و مدیریت وجود دارد، گفت: طرح شرکت سیر همنام زمینه ساز تقویت مدیریت در بخش حمل ونقل مسافری می شود و اجرای این طرح باید هرچه سریعتر در این حوزه انجام شود.

 وی در ادامه افزود: باید مدیریت را وارد بخش حمل ونقل کشور کنیم و در این زمینه شبکه سیر می تواند به تقویت مدیریت کمک کند.

 کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: افزایش ایمنی، ارتقا کیفیت و ارزیابی کیفیت خدمات از جمله مزایای این طرح است و این عوامل به مدیریت بخش حمل ونقل کمک می کند.

 وی اظهار داشت: طرح شبکه سیر را سازمان راهداری پیگیری کرده  که در مرحله اول باید شرکت های نماینده تنها تابلوی یک برند را در دفتر خود ثبت کنند و تمامی فعالیت های خود در قالب یک شرکت مادر باشد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در اجرای این طرح  دو حکم لازم الاجرا است و باید تمامی شرکت ها در قالب یک تفاهم نامه تنها با یک شرکت همکاری کنند و بغل نویسی اتوبوس ها تنها با یک شرکت باشد.

 کشاورزیان یادآور شد: تجربه نشان می دهد عمده تصادفات مربوط به ناآشنا بودن رانندگان با جاده ها و همکاری نکردن باشرکت های مادر است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سهم حمل و نقل عمومی از حوادث رانندگانی 5تا 6 درصد است، گفت: مردم از مسافرت با اتوبوس نمی ترسند، بلکه اتوبوس بسیار ایمن تر از وسایل شخصی درجاده ها است ولی واقعیت تلخ مربوط به پایین بودن قیمت سوخت در این حوزه است.

 کشاورزیان با اشاره به اینکه در آیین نامه جدید، همکاری دو شرکت حمل ونقل مسافری به دلیل کمبود مسافر مجاز شده است، گفت: با اجرای این طرح ایمنی اتوبوس و راننده ارتقا می یابد و البته برای اجرای آن گزینش بسیار دقیقی از تمامی رانندگان انجام می شود.

 رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در ادامه به ورود برخی از اپلیکیشن های داخلی مانند اسنپ به ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری اشاره کرد و گفت: حمل ونقل عمومی برون شهری تشریفات خاص خود را دارد و هیچ کس حق ندارد با پلاک شخصی وارد این حوزه شود و تمامی سواری های برون شهری باید دارای پلاک "ع" باشند.

 وی اظهار داشت: طی چند ماه اخیر برخی از اپلیکیشن های داخلی اقدام به جابه جایی مسافران به شهرهای مختلف شده اند که با دادستان کشور این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و معتقد هستیم، ورود این اپلیکیشن ها به لحاظ اقتصادی به صرفه کشور نیست و تنها باید با سفرهای درون شهری فعالیت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ورود این اپلیکیشن ها به این منظوربود که سهم حمل ونقل شهری را از وسایل شخصی کاهش دهند، ولی در سفرهای برون شهری سهم حمل ونقل عمومی را کاهش می دهند که این موضوع خلاف قانون است.

  کشاورزیان یادآور شد: باید به نگرانی  شرکت های حمل ونقل شهرستانی توجه بیشتری شود تا بتوانیم منافع آنها را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

 پایین بودن قیمت سوخت در  حمل و نقل عمومی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار