اسپوتنیک: انگلیس تابعیت 150 مظنون ارتباط با تروریسم را طی 6 سال اخیر لغو کرده است

گزارش‌ها نشان می‌دهد انگلیس از سال 2011، حق شهروندی 150 فرد مظنون به ارتباط با تروریسم را باطل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های محلی روز یکشنبه گزارش دادند مقامات انگلیس از سال 2011، بیش از 150 مظنون به ارتباط با گروه‌های تروریستی را از شهروندی انگلیس محروم کرده اند. گفته می‌شود شهروندی دستکم 30 نفر از این افراد، از ماه مارس 2017 تا کنون لغو شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مجموعا 72 نفر بین سال‌های 2011 تا 2015، 35 نفر در سال 2016 و 45 نفر دیگر از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون تابعیت انگلیسی خود را از دست داده اند.

ساندی تایمز افزود نزدیک به 30 نفر حق داشتن گذرنامه انگلیسی خود را از ماه مارس از دست داده اند. این اقدام در پی افزایش اقدامات برای مقابله با تروریسم پس از وقوع حملات خونین لندن و منچستر صورت گرفته است.

در میان افرادی که از تابعیت انگلیس محروم شده اند، آن‌هایی که برای پیوستن به گروه‌های تروریستی به خاورمیانه سفر کردند، و نیز زنانی موسوم به «عروس‌های تکفیری» که به این منطقه سفر کرده اند، حضور دارند.

تمام افرادی که از داشتن گذرنامه انگلیسی خود محروم شده اند، دو تابعیتی بوده اند. در قوانین انگلیس، افرادی که دو تابعیتی نیستند، نمی‌توانند از شهروندی انگلیس محروم شوند؛ زیرا این امر موجب خواهد شد آن‌ها هیچ تابعیتی نداشته باشند.

در پی وقوع حملات تروریستی اخیر در اروپا، اقدامات امنیتی در بسیاری از کشورهای اروپایی، از جمله انگلیس؛ سختگیرانه تر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

 

لغو تابعیت انگلیسی 150 مظنون ارتباط با تروریسم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار