تشدید تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های استرالیا در پی خنثی‌سازی یک طرح تروریستی

در پی خنثی‌سازی یک توطئه تروریستی در استرالیا، وزیر مهاجرت این کشور از تشدید تدابیر امنیتی در همه فرودگاه‌ها خبر داد.

تشدید تدابیر امنیتی در فرودگاه های استرالیا در پی خنثی سازی یک طرح تروریستی به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، وزیر مهاجرت استرالیا امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از آنکه پلیس یک توطئه تروریستی را که هدف آن سرنگون کردن یک هواپیما بود، خنثی کرد، نظارت بیشتری روی مسافران و چمدان‌های آنها در فرودگاه‌های سراسر استرالیا انجام خواهد شد.

وزیر مهاجرت استرالیا در ادامه افزود: این توطئه تروریستی باعث تشدید تدابیر امنیتی در فرودگاه‌ها شده است. نظارت‌های امنیتی فرودگاه‌ها تا زمانی که احتیاج باشد همچنان پابرجا خواهد ماند. افرادی که به داخل کشور سفر می کنند در مقایسه با آنهایی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، کمتر مورد بازرسی‌های امنیتی قرار می‌گیرند.

این تدابیر امنیتی از زمان بازداشت 4 نفر در سیدنی به ظن ارتباط با این توطئه تروریستی تشدید شده است. این افراد در حال حاضر در بازداشت به سر می برند.

شاهدان اعلام کردند مسافران فرودگاه‌های اصلی استرالیا از جمله سیدنی امروز بیش از روزهای دیگر در صف‌های طولانی گیت‌های امنیتی معطل شدند.

«مالکوم ترنبول»، نخست وزیر استرالیا، روز گذشته اعلام کرد: شب گذشته عملیات ضدتروریستی بزرگی برای خنثی کردن توطئه‌ای که هدف آن سرنگون کردن یک هواپیما بود، خنثی شد.

ترنبول پیش از این از استرالیایی‌ها خواسته بود هشیار باشند.


انتهای پیام/

اتخاذ تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های استرالیا تشدید شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار