آیا ممنوعیت خدمت افراد تراجنسیتی به تضعیف ارتش آمریکا منجر می‌شود؟

پایگاه اینترنتی اسلیت در مطلبی به بررسی تاثیر قانون ممنوعیت خدمت افراد تراجنسیتی و تضعیف ارتش آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اسلیت؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه قانون ممنوعیت حضور افراد تراجنسیتی در ارتش آمریکا را اعلام کرد.

ترامپ پس از مشورت با «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا و تعدادی از مقامات ارشد نظامی این دستور جنجالی را صادر کرد. دستوری که علاوه بر افزایش آمار بیکاری در ارتش آمریکا، جنبه‌ای دیگر از بی توجهی ترامپ به حقوق شهروندان آمریکایی را ثابت می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا در توئیت خود به هزینه‌های بالای درمان افراد تراجنسیتی که به ارتش خدمت می‌کنند، اشاره کرده است. این در حالی است که گزارش موسسه غیردولتی «رَند» در آمریکا درباره اخراج افراد تراجنسیتی از ارتش و هزینه‌های درمانی آن‌ها نشان می‌دهد مخارج مراقبت درمانی از پرسنل خاص ارتش آمریکا به مراتب کمتر از جذب نیرو‌های حرفه‌ای و متخصص است. بر این اساس، هزینه‌های درمانی افراد تراجنسیتی که در ارتش آمریکا خدمت می‌کنند فقط یک دهم درصد افزایش می‌یابد که هزینه چندانی برای وزارت دفاع آمریکا نیست. هزینه از دست دادن تقریب ۱۵ هزار نیروی فعال و متخصص ارتش به اندازه کافی اسفبار است. ولی شرایط بدتر زمانی است که وزارت دفاع برای استخدام نیروی کار جوان و آموزش آن‌ها متحمل هزینه‌های هنگفتی می‌شود

در همین حال، برخی از مقامات ارشد نظامی این دستور ترامپ را به باد انتقاد گرفته اند. «مایکل مولن»، رئیس سابق ستاد ارتش مشترک آمریکا از مقاماتی است که بر حضور افراد تراجنسیتی در ارتش تاکید دارد. او قانون ممنوعیت خدمت این افراد در ارتش آمریکا را بخشی از سیاست «نگو و نپرس» ترامپ دانست و آن را زمینه ساز آسیب جدی به ساختار ارتش این کشور دانست.

شواهد حاکی از آن است که عملکرد افراد تراجنسیتی در ارتش آمریکا کاملا مثبت و بدون خطا بوده است. همچنین این افراد تا دو برابر بیش از سایر قشر‌های آمریکا حاضر به خدمت در ارتش آمریکا هستند. به نظر می‌رسد موضع تبعیض آمیز ترامپ در مورد پرسنل خاص ارتش آمریکا، اشتباهی کوچک، ولی پرهزینه است که در نهایت، تضعیف قدرتمندترین ارتش جهان را کلید زده است.

 

بیشتر بخوانید:

ترامپ ورود افراد تراجنسیتی به ارتش آمریکا را ممنوع کرد

پیشنهاد عجیب یک کلانتر آمریکایی به اعضای تراجنسیتی ارتش این کشور!

 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار