ستاری عنوان کرد؛

شرکت‌های خلاق در معاون علمی توسعه پیدا می‌کنند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: توسعه شرکت‌های خلاق در دولت جدید، اصلی‌ترین پروژه معاونت علمی است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه الزهرا که عصر امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما بحث شرکت‌های دانش بنیان را در دولت یازدهم پیگیری کرده ایم که نتایج خوبی نیز حاصل شد و در این بین یکسری از شرکت‌های هستند که خلاقیت و نوآوری دارند، اما متاسفانه نمی‌توانند دانش بنیان شوند. 

وی ادامه داد: شرکت هایی از لحاظ تکنولوژی پیچیدگی را ندارند، بیشتر شرکت‌هایی که تحت عنوان کارآفرین هستند، فارغ التحصیلان خوب دانشگاهی جذب می کنند. 

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری افزود: به همین علت معاونت علمی ریاست جمهوری طرح شرکت‌های خلاق را راه اندازی کردایم که من فکر می‌کنم در دولت جدید که توسعه همین شرکت‌ها اصلی‌ترین پروژه معاونت علمی ریاست جمهوری توسعه همین شرکت‌ها خواهد بود.

ستاری تصریح کرد: اینها قطعا خیلی بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و اتفاقات عجیب در حمایت از افرادی که در شرکت‌های  دانش بنیان فعال می‌باشند، نسبت به گذشته اتفاق خواهد افتاد.

وی در خصوص اینکه هدایت موضوع را در دولت آتی بر عهده خواهد داشت یا خیر، یادآورشد: انشاالله تا یک هفته دیگر مشخص خواهد شد.

آغاز به کار مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه الزهرا

سرپرست دانشگاه الزهرا(س) نیز با بیان اینکه، 14 تیم کارآفرینی و پردازش ایده در این دانشگاه تشکیل شده است اظهارکرد: این تیم ها مطابق با یک برنامه مدیریتی برای ورود به مرحله شتابدهی در حال گذراندن مرحله آموزشی می باشند.

مهناز ملانظری گفت: درست است که تمرکز دانشگاه الزهرا بیشتر روی مباحث علوم انسانی است اما به دلیل اینکه از دانشگاه جامع و علوم پایه برخورداریم، تنها خودمان را محدود به مباحث علوم انسانی نکرده ایم.

سرپرست دانشگاه الزهرا (س) با تاکید براینکه، دانشجویان ما در مباحث بین رشته ای بسیار می توانند موثر واقع شوند، افزود: بعنوان مثال دانشجویان ما در رشته های میکروبیولوژی، فنی، طراحی صنعتی و همچنین هنر از ایده هایی بسیار خوبی برخوردارند که در مرحله تیم سازی است.

وی با اشاره به مزیت های دانشگاه الزهرا در حوزه ایده و کسب و کار با تاکید براینکه، در بخش ایده پردازی به خصوص در حوزه هنر و طراحی صنعتی از قابلیت های بسیار خوبی برخورداریم، گفت: دانشجویان ما در این بخش ها همواره در مسابقات حضور پیدا کرده و جوایزی را نیز بدست آورده اند.

سرپرست دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: دانشجویان ما در بسیاری از دانشکده های این دانشگاه به خصوص کامپیوتر، هنر و فنی در بخش خلق ایده و ایده پردازی حرف برای گفتن دارند.

وی یادآورشد: مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه الزهرا  در حوزه ایده و کسب و کار با حمایت و پشتیبانی دفتر ستاد نرم و هویت ساز ریاست جمهوری راه اندازی و از خرداد ماه سال جاری افتتاح  شده و رسما فعالیت های خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار