شیراز؛

پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک از هفته آینده/ایجاد بیش از ۲۰ هزار شغل با اختصاص تسهیلات به صنایع کوچک

پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک فارس از هفته آینده آغاز می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همتی مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در جلسه ستاد مقاومتی استان اظهار کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی صنایع کوچک و متوسط در کشور پیش بینی شده که سهم فارس از این مقدار ۳۲۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ نفر از صاحبان صنایع کوچک و متوسط برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند که از هفته آینده پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود تا بتوانند واحد‌های تولیدی خود را نوسازی و یا بازسازی کنند.

همتی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با اختصاص این تسهیلات بتوان بیش از ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد کرد.

در این جلسه بر توسعه اشتغال فراگیر در روستا‌ها بویژه در بخش گردشگری و صنایع دستی تاکید شد.

مختاری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز بیان کرد: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال فراگیر و تولید در روستا‌های کشور پیش بینی شده که تلاش می‌کنیم ضمن استفاده از این تسهیلات با ایجاد تعاونی و شناسایی روستا‌های هدف گردشگری و بویژه در بخش تولید فرش دستباف نسبت به ایجاد اشتغال فراگیر اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث فرش دستباف تا کنون ۱۰ هزار نفر اعلام آمادگی کرده اند.

افشانی استاندار فارس هم در این جلسه با تاکید بر صادرات محصولات دانش محور اظهار کرد: امروزه باید با شرایط موجود گام برداریم و به سمت توانمند سازی شرکت‌های دانش بنیان برویم.

وی ادامه داد: باید بخش خصوصی هدایت و ساماندهی شوند تا تولید و اشتغال رونق یابند چرا که تجربه نشان داده وابسته بودن به بخش دولتی مشکلی را حل نخواهد کرد.

افشانی اضافه کرد: بخش خصوصی تسهیل کننده توسعه و رونق اقتصادی است و ثروتی که در اختیار مردم است باید به سمت تولید و اشتغال هدایت شود.

وی توجه ویژه به روستا‌ها و فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای اشتغال فراگیر تولید و رونق اقتصادی در روستا‌ها را موجب استقرار روستائیان و مهاجرت معکوس از شهر به روستا دانست.

انتهای پیام/ن

ایجاد اشتغال با اختصاص اعتبار به صنایع کوچک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار