معرفی موزه/ 101

موزه اوفیتزی؛ مدرسه جهانی نقاشان + تصاویر

موزه اوفیتزی که امروزه به عنوان مدرسه جهانی نقاشان شناخته شده، محل نگهداری تابلوی «عروج» داوینچی است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موزه اوفیتزی که در شهر فلورانس ایتالیا قرار گرفته، یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین موزه‌های هنر اروپا و جهان است.

 

اوفیتزی؛ مدرسه جهانی نقاشان / «عروج» داوینچی را در موزه اوفیتزی ببینید

 

این موزه همچون صندوقچه جواهرات ارزشمندی آثار هنرمندان شناخته شده‌ای، چون میکل آنژ، لئوناردو داوینچی، ساندرو بوتیچلی، رافائل و پیرو دلا فرانچسکا را در خود جای داده است.

 

اوفیتزی؛ مدرسه جهانی نقاشان / «عروج» داوینچی را در موزه اوفیتزی ببینید

 

بنابراین گزارش موزه اوفیتزی یکی از پربازدیدترین موزه‌های جهان است. از باارزش‌ترین آثار نگهداری شده در این موزه می‌توان به تابلوی «عروج» لئوناردو داوینچی اشاره کرد. تابلوی «عروج» تنها نقاشی روی چوب کامل شده داوینچی به حساب آمده است.

 

اوفیتزی؛ مدرسه جهانی نقاشان / «عروج» داوینچی را در موزه اوفیتزی ببینید


شایان ذکر است؛ موزه اوفیتزی به گفته وازاری یک مدرسه جهانی برای هر نقاش به شمار می‌رود. این موزه به صورت هزارتویی بلند از اتاق‌ها ساخته شده و با ساختمانی «U» شکل، بازدیدکنندگان را به بازدید از شاهکار‌های ارزشمند هنر نقاشی جهان تشویق می‌کند.


یادآور می‌شود؛ ساختمان موزه اوفیتزی هرگز به قصد موزه ساخته نشد و نتیجه اعتماد «کوزیمو دِ مدیچی» به معمار محبوبش، «جورجو وازاری» است. قرار بر این بوده که این موزه محلی برای میزبانی حاکمان، اجلاس اصناف فلورانسی، یک تئاتر بزرگ و اداره‌های قضایی باشد.


انتهای پیام/

 

آشنایی با موزه هنرهای اروپا و جهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
جالبه
آخرین اخبار