یزد؛

پرهیز از موازی‌کاری دستگاه‌ها در ارائه خدمات به نیازمندان

فرمانداراردکان گفت: همه دستگاه‌ها در ارائه خدمات به نیازمندان از موازی‌ کاری پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت حضرت امام رضا (ع) فرماندار و امام‌جمعه اردکان از چند مؤسسه خیریه در این شهرستان بازدید کردند‌.

 مقیمی در جریان این بازدیدها و طی جلساتی با مدیران این مؤسسات٬ ایجاد شکاف بین طبقات جامعه را از تبعات و معضلات جوامع صنعتی برشمرد و گفت: از منظر اقتصادی٬ این مشکل در نتیجه اجرای نادرست و ناهماهنگ سیاست‌های اقتصادی در این جوامع به‌وجود می‌آید و بخشی از جامعه به دلایل مختلف فقیرتر می‌شوند.

فرماندار اردکان با اشاره به نگاه بلند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در صدور فرمان تأسیس نهادهای حمایتی پس از انقلاب افزود: حتی با تشکیل نهادهای حمایتی دولتی٬ امروزه نیازمند ایجاد مؤسسات خیریه مردمی و غیردولتی هستیم که مورد حمایت و اعتماد بیشتر مردمی هستند.

وی بر لزوم شناسایی نیازمندان واقعی در جامعه تأکید کرد و افزود: یکی از کارهای خوبی که در دوره کنونی پی‌گیر انجام آن هستیم؛ جلوگیری از موازی‌کاری و ایجاد سامانه‌ای برای کنترل و نظارت بر کمک‌ها به نیازمندان است.

مقیمی در پایان با گرامی‌داشت یاد و خاطره بانیان مؤسسات حمایتی غیردولتی از جمله مرحومه ،سیده فاطمه خاتمی، و نیکوکاران گذشته این عرصه٬ اظهار امیدواری کرد با تقویت ترویج نیکوکاری در جامعه٬ تعداد نیازمندان در شهرستان به حداقل برسد.

امام‌جمعه اردکان نیز در این نشست با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: بنا به تعریف پیامبر٬ دین شامل دو بخش ،تعظیم اوامر الهی، و ،دلسوزی نسبت به خلق خدا است.

وی گفت: برای تکمیل دین٬ این دو بخش لازم و ملزوم یکدیگرند و باید علاوه بر عمل به دستورات الهی٬ بخشی از زندگی‌مان را به رفع دغدغه مردم اختصاص دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاکر فرهنگ‌سازی در این امر را مهم ارزیابی کرد و گفت: بنا به آموزه‌های دینی ما٬ فرهنگ‌سازی که همان تشویق به انجام امر خیر است؛ در حکم انجام آن عمل نیکوست.

امام‌جمعه اردکان تدبیر فرمانداری در ایجاد سامانه مشترک نهادهای حمایتی و مرجع را ستود و گفت: این اقدام موجب شناسایی نیازمندان واقعی و هدفمندشدن کمک‌ها خواهد شد.

در ادامه این نشست مسئولان شهرستان از مؤسسات خیریه بازدید کردند‌.

انتهای پیام/ی

راه‌اندازی  سامانه مشترک نهادهای حمایتی برای شناسایی نیازمندان واقعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار