مدیر مسئول نشر تابان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کتاب‌های صوتی بدون اجازه نویسنده منتشر می‌شود!

متاسفانه این اتفاق می‌افتد که کتابی بدون اجازه نویسنده آن به صورت صوتی منتشر می‌شود.

کتاب‌های صوتی بدون اجازه نویسنده منتشر می‌شود!احمد دولت آبادی مدیر مسئول نشر تابان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره انتشار کتاب‌های صوتی گفت: با انتشار داستان‌های صوتی موافق هستم؛ به دلیل آنکه گرفتاری‌های مردم زیاد است و فرد مجبور است کتاب را به صورت صوتی گوش کند. البته من هیچ وقت نتوانستم یک کتاب صوتی را به طور کامل گوش دهم. برای انتشار این نوع کتاب ها ابتدا باید از نویسنده آن اجازه گرفت. متاسفانه این اتفاق می افتد که کتابی بدون اجازه نویسنده آن به صورت صوتی منتشر می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندانی هستند که کتاب‌ها را به صورت صوتی در کانال‌های تلگرامی منتشر می‌کنند.این نوع کتاب‌ها خوب است درصورتی که منتشر کننده آن شرکت باشد و با مجوز در بازار عرضه شود. اولین باری که کتاب‌های صوتی را گوش دادم، سراغ کتاب های آموزش زبان انکلیسی رفتم و به وسیله آن سی تا چهل درصد مهارتم را در این زمینه افزایش دادم. این نوع آثار باید با کیفیت خوب به طور کامل و با مجوز نویسنده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شوند.

مدیر مسئول نشر تابان با اشاره به لزوم پیوست شدن کتاب صوتی به کتاب مکتوب در هنگام عرضه آن بیان کرد: هم اکنون شاهد آن هستیم که رمان و کتاب صوتی آن به صورت جداگانه در بازار عرضه می شود و هنگام عرضه به یکدیگر پیوست نیست.

دولت آبادی ادامه داد: شاهد این مسئله بودم که کتاب شعری به صورت صوتی منتشر شده بود، بدون آنکه ناشر و شاعر از آن اطلاعی داشته باشد. به هر حال باید بگویم که کتاب های صوتی جذابیت کاغذ را ندارند و در هنگام گوش دادن به کتاب صوتی، آن حسی که موقع مطالعه کتاب دارید از شما گرفته می شود، اما به دلیل مشکلات و گرفتاری‌ها تاثیر خود را می‌گذارد و از کتاب‌های پی دی اف بهتر است.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار