افتتاح شبکه امید با حضور رئیس رسانه ملی/ تلاش برای برنامه‌سازی منطبق با نیاز نوجوانان

همزمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع)، در مراسمی با حضور رئیس رسانه ملی، شبكه تلویزیونی امید به طور رسمی آغاز به كار كرد.

افتتاح شبکه امید با حضور رئیس رسانه ملیبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روابط عمومی صدا و سیما،؛ همزمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع)، در مراسمی با حضور رئیس رسانه ملی، شبكه تلویزیونی امید به طور رسمی آغاز به كار كرد.

دكتر علی عسكری با حضور در استودیو شبكه امید، ضمن مبارک دانستن تقارن میلاد امام رضا (ع) و افتتاح رسمی شبكه امید، دوران نوجوانی را مهمترین دوران رشد و تعالی انسان دانست و گفت: هویت و شخصیت فردی انسان‌ها در این دوران شكل گرفته و مستحكم می‌شود، دورانی كه با پویایی و انگیزه و نشاط برای تجربه كردن و شناخت خود و جهان همراه است و رسانه ملی باید بتواند به نیازها، پرسش‌ها و مطالبات نوجوانان در مورد مسائل مختلف، پاسخ اقناع كننده بدهد.

وی افزود: دوران نوجوانی در جامعه امروز نسبت به دوران نوجوانی ما در گذشته، تغییر كرده است و بالطبع برای تولید برنامه‌های جذاب و مفید برای مخاطبان این شبكه، باید نوجوانان امروز و ویژگی‌هایشان را به درستی بشناسیم و برای آن برنامه ریزی و برنامه سازی كنیم.

دكتر عسكری اظهار امیدواری كرد كه این شبكه تلویزیونی بتواند با برنامه ریزی درست و مناسب نیازهای روز نوجوانان و جوانان كشور را برآورده سازد و به ایجاد نشاط و پویایی در این قشر از جامعه كمك كند.

كمک به شكل گیری هویت نوجوانان

دكتر علی عسكری در حاشیه مراسم افتتاح شبكه امید با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما در تشریح اهداف راه‌اندازی این شبكه تلویزیونی گفت: نوجوانان از مهمترین اقشار جامعه ما محسوب می شوند و این اهمیت به این دلیل است كه نوجوان به دلیل ویژگی‌های سنی خود، دارای پویایی، عواطف سرشار و روحیه جستجوگری و یادگیری است.

وی افزود: در این دوران شخصیت و هویت هر انسانی شكل می‌گیرد، لذا با توجه به اهمیت این دوره سنی در رشد شخصیت افراد و با توجه به اینكه نوجوانان آینده سازان این كشور هستند، ضرورت راه اندازی شبكه‌ای اختصاصی برای تولید كارهای فاخر و ارزشمند كه پاسخگوی این نیاز مهم باشد، بیش از پیش احساس می‌شد.

علی عسكری همچنین با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری بر توجه ویژه دستگاه‌های مختلف كشور بویژه صداوسیما به نیازهای قشر جوان و نوجوان كشور، تاكید كرد: صداوسیما باید در راستای فرمایشات معظم له و به منظور پاسخ به این نیازها به صورت ویژه به این موضوع بپردازد كه راه اندازی شبكه اختصاصی امید گامی مهم در جهت برآورده كردن خواسته‌های جوانان و نوجوانان كشور است.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: امیدواریم شبكه امید بتواند در راستای پاسخ به نیازهای نوجوانان و كمک به رشد هویت و شخصیت آنان و همچنین تربیت نسل آینده ایران اسلامی، گام‌های موثر و مفیدی بردارد. این شبكه همچنین برای تامین اوقات فراغت و سرگرمی نوجوانان برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است و تلاش ‌می‌كند تا با نیازسنجی از خود نوجوانان، خواسته‌های آن‌ها در تولید برنامه ها لحاظ شود.

گفتگوی صمیمانه با نوجوانان

بر اساس این گزارش، دكتر علی عسكری بعد از افتتاح این شبكه در جمع تعدادی از نوجوانان دختر و پسر حضور یافت و در فضایی صمیمانه با آنان به گفتگو نشست. در این گفتگوی صمیمانه، نوجوانان نیازها و مطالبات خود را در تولید محتوای برنامه‌های شبكه امید مطرح كردند و رئیس سازمان صدا و سیما نیز قول داد كه نظرات و پیشنهادات آن‌ها در تولیدات و برنامه سازی های این شبكه، مورد استفاده قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

 

شبکه ویژه نوجوانان افتتاح شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار