معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۲ هزار و ۶۳۷ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در چهارماهه اول سال جاری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ غلامحسین پورمنافی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دو هزار و 637 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در چهارماهه اول سال جاری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند، گفت: کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی کمیته امداد بر اساس استعداد، علاقه و نیاز بازار کار برای مددجویان برگزار می‌شود تا آنان پس از فراگیری آموزش‌های لازم بتوانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند.

وی با اعلام اینکه 98 نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه‌ای و 551 نفر نیز در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، خدمات و فعالیت‌های صنعتی و معدنی بوده است.

پورمنافی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود، افزود: در حوزه اشتغال کمیته امداد، بحث برگزاری دوره‌های آموزشی با جدیت پیگیری شده و با بهره‌گیری از اساتید مجرب و همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان، خدمات قابل‌توجهی به مددجویان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار نفر از زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران تحت حمایت در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، گفت: ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است تا آنان بتوانند با تکیه بر توانایی‌های خود به استقلال اقتصادی دست یابند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر است، افزود: مهارت‌آموزی مددجویان مسیر خوداتکایی آنان را برای ایجاد شغل مورد نظرشان هموار می‌کند که تلاش داریم با شناسایی فرصت‌های شغلی جدید و نوین فعالیت‌های گسترده‌تری در این امر به انجام رسانیم.

پورمنافی به طرح استعداد سنجی مددجویان برای تسهیل شدن مراحل خودکفایی آنان اشاره کرد و افزود: خانواده‌هایی که توان اشتغال دارند پس از استعداد سنجی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته و پس از اخذ گواهی مهارت، با دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی شغل مورد نظر خود را ایجاد می‌کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اعلام اینکه 181 نفر از مددجویان تحت حمایت از طریق کاریابی وارد بازار کار شده‌اند، گفت: مددجویان از طریق مؤسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با کسب درآمد بخشی از مشکلات خانواده را رفع کنند.

وی با اعلام اینکه 36 نفر از فرزندان مددجویان جویای کار در دوره آموزشی توانمندسازی مددجویان به مدت دو روز شرکت کردند، افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره که دارای تحصیلات دانشگاهی بودند پس از اخذ گواهینامه آموزشی به مؤسسات کاریابی و مراکز تولیدی استان جهت اشتغال معرفی خواهند شد.

پورمنافی با اشاره به اینکه کمیته امداد برای کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را به کار گمارند بسته‌های تشویقی مناسبی در نظر گرفته است، گفت: این نهاد در سال اول 100 درصد بیمه حق کارفرما و در سال دوم 50 درصد آن را پرداخت می‌کند.

 

انتهای پیام/ش

دوره های آموزشی برای 98 نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار