یزد؛

نمایش قصه ظهر جمعه عصر امروز در تهران به روی صحنه می‌رود

نمایش قصه ظهر جمعه در بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ،سوره، در تالار اندیشه حوزه هنری تهران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نمایش ،قصه ظهر جمعه، کاری از حسام افروز و محصولی از حوزه هنری یزد در نخستین روز بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ،سوره، در تالار اندیشه حوزه هنری تهران به روی صحنه می‌رود.

علی جاور مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد گفت: نمایش ،قصه ظهر جمعه، نوشته سیدمحمد مساوات به کارگردانی حسام افروز، محصولی از واحد هنرهای نمایشی این مرکز است که به عنوان یکی از آثار راه یافته از جشنواره مناطق، امروز یک‌شنبه 15 مرداد ساعت 19:30 تا 21 در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا می‌شود.

 جاور زمان اجرای این اثر را یک ساعت اعلام کرد و افزود: این نمایش با موضوع خانواده و سبک زندگی، داستان یک خانواده پرجمعیت یزدی در فضای نوستالژیک دهه‌ 60 را روایت می‌کند.

وی ادامه داد: علی مزیدی، علی جاور، مهدی آرین‌مهر، فاطمه زارع، نسیم کاظمی، اخترالسادات اولیایی، سیدعلی قریشی، سهیلا عسکری و ملیحه جدی در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

این کارشناس تئاتر با بیان اینکه این دومین تجربه کارگردانی حسام افروز است، افزود: این کارگردان جوان پیش از این هم با نمایش ،کمد دیواری، در بیست و چهارمین دوره این جشنواره حضور داشت.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد اظهار داشت: با توجه به ماهیت تئاتر و رسالت این هنر، شعار جشنواره‌ بیست و پنجم ،اخلاق برای همه،انتخاب شده و این رویداد به نوعی جشنواره‌ آیین‌ها و فرهنگ‌های بومی و سنتی هم هست که بر این اساس نمایش ،قصه ظهر جمعه، با لهجه و گویش یزدی اجرا می‌شود و رنگ و بوی بومی دارد.

جاور با اشاره به رقابت 35 اثر در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی این جشنواره گفت: از بین 727 اثر و متن رسیده به دبیرخانه جشنواره در مجموع 11 اثر صحنه‌ای از جشنواره‌های مناطق سه گانه که به میزبانی شهرهای کرمانشاه، اصفهان و بجنورد برگزار شد به همراه 11 اثر منتخب از تهران در بیست و پنجمین جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره به رقابت خواهند پرداخت و در بخش خیابانی نیز 13 اثر نمایشی در جشنواره حضور دارند.

 رحمت امینی، دکتر محمود عزیزی، ایوب آقاخانی، سیدحسین فدایی‌حسین و مرتضی سرهنگی کار قضاوت آثار بخش صحنه‌ای جشنواره بیست و پنجم تئاتر سوره را برعهده دارند.

آئین اختتامیه‌ این جشنواره‌ نیز جمعه 20 مردادماه، ساعت 20:30 در تالار اندیشه‌ حوزه هنری با معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش‎‌های مختلف برگزار خواهد شد.
گفتنی است: بیست و پنجمین جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره از 15 تا 20 مردادماه با شعار ،اخلاق برای همه، در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ی

نمایش ،قصه ظهر جمعه، با لهجه و گویش یزدی اجرا می‌شود و رنگ و بوی بومی دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار