کرمانشاه؛

صدور تاییدیه ایمنی 100آسانسور در 4ماهه نخست سال

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: دستگاه های اجرایی استان نسبت به استانداردسازی آسانسورهای خود اقدام نمایند. .

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت:در 4 ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 100 تاییدیه ایمنی آسانسور توسط این اداره کل صادر گردیده است.


محمودرضا نیازی، مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، از سال 1382، آسانسورهای برقی مورد استفاده در تمامی ساختمان ها ازجمله ساختمان‌های شخصی، مکان های عمومی، بیمارستان‌ها، دستگاه های دولتی و ... مشمول مقررات استاندارد اجباری است، افزود: یکی از الزامات صدور پروانه پایان کار ساختمان‌های دارای آسانسور از سوی شهرداری ها، ارائه گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور از سوی بهره برداران و مالکان به شهرداری مربوطه است و در صورت عدم ارائه تاییدیه استاندارد آسانسور، پروانه پایان کار ساختمان از سوی شهرداری مربوطه صادر نمی شود.


وی ادامه داد : در دولت یازدهم در استان کرمانشاه بیش از 2000 تاییدیه ایمنی برای ساختمان های تازه تاسیس دارای آسانسور توسط این اداره کل صادر گردید که 450 گواهینامه آن مربوط 16 ماهه اخیراست.


نیازی گفت: اعتبار گواهینامه های ایمنی و کیفیت آسانسور یک ساله است و در طول مدت اعتبار گواهینامه، انجام سرویس و نگهداری آسانسور الزامی بوده و بهره برداران باید با شرکت های مجاز تایید صلاحیت شده جهت انجام امور مربوطه قرارداد منعقد نمایند.


وی افزود: در خصوص آسانسورهای دستگاه‌های دولتی و بیمارستان‌ها و مکان‌های عمومی، طی مکاتبات صورت گرفته با دستگاه های ذیربط،  بانک اطلاعاتی مربوطه توسط این اداره کل تهیه و در حال بروزرسانی است ضمن اینکه فرایند استانداردسازی تعدادی از آسانسورهای دستگاه های دولتی نیز انجام و تا کنون برای 6 آسانسور نصب شده در ادارات دولتی تاییدیه ایمنی صادر شده است.


نیازی گفت:برای حفظ ایمنی شهروندان تعداد 73 بلوک از آسانسورهای مجتمع‌های مسکن‌های مهر شهرستان های روانسر، صحنه، سرپل ذهاب و سنقر با حکم دادستانی تا زمان اخذ تاییدیه ایمنی آسانسور پلمب گردید که خوشبختانه فرایند استانداردسازی برخی از این آسانسورها نیز در حال انجام است.

 

انتهای پیام/ز

پلمپ 73 آسانسور غیر مجاز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.