اردبیل؛

تولید نمونه نانو پانسمان‌های قابل جذب برای نخستین بار در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل

برای نخستین بار در کشور نمونه نانو پانسمان‌های قابل جذب برای درمان انواع سوختگی به همت محققان شرکت فناور شفا درمان پاک داروی سبز مستقر در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،مهران محمدی سرپرست مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل در جلسه تشریح تولیدات جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور نمونه نانو پانسمان‌های قابل جذب برای درمان انواع سوختگی به همت محققان شرکت فناور شفا درمان پاک داروی سبز مستقر در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل تولید شد.

وی افزود: این نانو پانسمان‌ها به سرپرستی سعید ناصری از فناوران جوان مستقر در مرکز رشد تولید شده است که با تکمیل فرآیند و اخذ مجوزهای لازم در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مشکلات این حوزه هر چه سریع‌تر برطرف شود و بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

سرپرست مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان این که این نانو پانسمان­‌ها از عصاره­‌های گیاهی موثر و با خاصیت جذب بالا ساخته شده است گفت: ظرفیت جذب بالا برای پاک نگه‌داشتن بستر زخم، نگه‌داری و حفظ مداوم شرایط محیطی مرطوب در تماس با ضایعه بافت و زخم تحت درمان، اجازه مبادله گاز اکسیژن، دی‌اکسیدکربن و رطوبت پیرامون زخم و عایق کردن آن از نظر تبادل گرمایی برای بهبود و عدم نیاز به تعویض روزانه پانسمان از دیگر مزایای این نانو پانسمان‌ها است.

محمدی تصریح کرد: مطالعات و بررسی‌های علمی و بالینی بر روی این محصول همچنان ادامه دارد و با تثبیت آزمایشات رسمی، امکان صدور مجوزهای بهداشتی و اخذ استانداردهای ملی و بین‌المللی برای این محصول فراهم می‌شود تا با تولید انبوه وارد بازار دارویی کشور شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم برای تحقق اهداف مورد مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه مشارکت و همکاری همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشند تا بتوانیم از این پس نیز شاهد تولیدات انبوه در جهاد دانشگاهی استان باشیم و مشکلات و موانع پیش‌رو را در این زمینه به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/ع

نمونه نانو پانسمان‌های قابل جذب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.