کرمان؛

خطرسنجی سکته ها برای 9هزارنفر درجنوب استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از خطرسنجی سکته های قلبی و مغزی برای 9هزارنفر در جنوب کرمان خبرداد.

خطرسنجی سکته ها برای 9هزارنفر درجنوب استانبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   محمدرضا محمدی گفت:  در پنج ماه گذشته نیز بیش از 9 هزار و 400 نفر خطرسنجی سکته‌های قلبی عروقی برای افراد مسن در جنوب استان انجام شده است.

وی افزود: سند ملی دانشگاهی برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر در این منطقه تدوین شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت افزود: با توجه به پایش انجام شده، مشخص شد بیماران درگیر در زمان مناسب به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند و با تاخیر برای درمان روبروهستند این درحالی است که بهترین زمان آغاز درمان سکته مغزی طی حداکثر سه ساعت نخست مشاهده علائم بالینی است.

وی مراجعه به موقع این بیماران به اورژانس‌های بیمارستانی و یا تماس به موقع با اورژانس پیش بیمارستانی را لازم و ضروری دانست و گفت: پیشگیری از سکته مغزی با تغذیه مناسب و کاهش وزن، عدم مصرف الکل و دخانیات محقق می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: بیماری های غیرواگیر دلیل نیمی از مرگ های سالانه هستند به طوری که بیماری های قلبی و عروقی ، بیماری های مزمن ریوی، سکته و دیابت نوع 2، از علت های نخست مرگ و میر در دنیا می باشند.

وی ادامه داد: چاقی و اضافه وزن، پرفشاری خون، فعالیت فیزیکی ناکافی، هیپرکلسترومی و اعتیاد از مهمترین عوامل خطری هستند که خطر بروز این بیماری ها را افزایش می دهند.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جنوبی را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام/ح

خطرسنجی سکته ها برای 9هزارنفر درجنوب استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار