معاون امور عمرانی استاندار تاکید کرد:

ضرورت اجرای برنامه های موثر فرهنگی در حوزه ایمنی و ارتقاء فرهنگ ترافیک در استان

اجرای برنامه های موثر فرهنگی در حوزه ایمنی و ارتقاء فرهنگ ترافیک در استان ضروری است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ تقی کهوریان در سومین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان با اشاره به اینکه آموزش راهبرد اصلی برای کاهش حوادث رانندگی است گفت: براساس تجارب مختلف در گذشته، با افزایش آگاهی مردم، مشارکت عمومی نیز در مقابله با بحران های نظیرسیل و زلزله افزایش می یابد و باید در زمینه حوادث رانندگی نیز با تهیه و اجرای برنامه های موثر آموزشی مناسب برای گروههای مختلف جامعه نسبت به تغییر رفتارعموم مردم در موضوع رانندگی و رعایت قوانین در جاده ها و داخل شهرها اقدام کرد.

وی افزود: باید با آسیب شناسی و شناخت صحیح از عوامل وقوع حوادث رانندگی، بصورت مسئله محور حرکت کنیم و درجاهایی که با مشکل مواجه ایم وارد عمل شویم.

معاون امور عمرانی استاندار همچنین خاطرنشان کرد:مجموع اقدامات دولت در بخش های مختلف از جمله  توسعه زیرساخت های حمل ونقل و گسترش جاده ها به مناطق روستایی و دور افتاده درراستای رفاه عمومی مردم بوده است و چنانچه در اثر این اقدامات خسارتی به مردم وارد شود توجیه نداشته و برهمه مسئولان تکلیف است تا در جهت افزایش برخورداری مردم و ایمنی جاده ها اقدام کنند.

تقی کهوریان در ادامه برتهیه برنامه راهبردی در امر آموزش ترافیک و اصلاح رفتار ترافیکی در کاربران بخش حمل و نقل و راهکارهای افزایش ایمنی در جاده ها توسط مشاوران خبره تاکید کرد و افزود: براساس برنامه تدوین شده توسط کارشناسان این حوزه اقدامات درحوزه های مختلف با اولویت بندی و تخصیص منابع به اجرا در می آید.

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون گزارشی از برنامه های در دست اجرا در ایمن سازی و کاهش حوادث رانندگی در جاده های استان ارائه کردند.

انتهای پیام/ب

 

ضرورت اجرای برنامه های موثر فرهنگی در حوزه ایمنی و ارتقاء فرهنگ ترافیک در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.