سمنان;

شرکت بیش از ۳۰ هزار نفر از استان سمنان در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

بالغ‌ بر ۳۰ هزار و ۷۵۸ نفر از استان سمنان در هفتمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی سما کوش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در آئین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان گفت: در این دوره از جشنواره استقبال مرم استان سمنان به نسبت سال گذشته افزایش چشمگیری داشت.

 

وی با بیان اینکه در ششمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی بالغ‌بر 3 هزار و 500 نفر از مردم استان سمنان مشارکت داشتند اذعان کرد: در این دوره از جشنواره بیش از 30 هزار و 758 نفر از استان سمنان در این جشنواره به رقابت پرداختند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره به دو صورت مکتوب و الکترونیکی برگزار شد تصریح کرد: استان سمنان در ثبت‌نام الکترونیکی و کمیت مشارکت رتبه یک را نسبت به سایر استان‌ها در سراسر کشور به خود اختصاص داد.

 

وی از رقابت بالغ‌بر 20 هزار و 647 نفر از استان سمنان در بخش الکترونیکی این جشنواره خبر داد و افزود: 10 هزار و 111 نفر از این استان نیز در بخش ارسال مکتوب آثار به جشنواره رضوی به دیگر شرکت‌کنندگان به رقابت پرداختند.

 

سما کوش با اشاره به ظرفیت هر یک از شهرستان‌ها به نسبت جمعیت موجود یادآور شد: شهرستان‌های سرخه، آرادان و سمنان به ترتیب رتبه اول تا سوم را در بخش کمیت شرکت‌کنندگان به خود اختصاص دادند.

 

وی به برخی از اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و اضافه کرد: جشنواره رضوی باهدف گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی، ترویج فرهنگ رضوی و ترویج مطالعه با تکیه‌بر سیره ائمه معصوم (ع) و غیره در استان سمنان برگزار شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گرامیداشت دهه کرامت را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان برشمرد و گفت: این جشنواره با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد.

 

وی با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در سطح جامعه و نهادینه کردن آن تأکید کرد: برگزاری جشنواره‌هایی ازاین‌دست بسیار مؤثر بوده و ضرورت دارد همه دستگاه‌های اجرایی برای اجرای هر چه‌بهتر آن در سال‌های آینده همکاری کنند.

 

سما کوش با بیان اینکه همه باید در راستای ترویج فرهنگ رضوی تلاش کنند تصریح کرد: در این میان نقش دستگاه‌های فرهنگی بسیار بیشتر بوده و ضرورت دارد تا دستگاه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ امام رضا (ع) در سطح جامعه تلاش کنند.


انتهای پیام / ه

شرکت بالغ‌ بر 3 هزار و 500 نفر از مردم استان سمنان در ششمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار