بجنورد؛

78 پروژه عمرانی هفته دولت در مانه وسملقان افتتاح می شود

فرماندار شهرستان مانه وسملقان گفت: تعداد 78 پروژه عمرانی با صرف اعتباری افزون بر 20 میلیارد تومان در هفته دولت در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ غلامرضا عوض زاده گفت: این تعداد پروژه برای 15دستگاه اجرایی شهرستان است که اداره راه و شهرسازی با هزینه کرد هفت میلیارد و 200میلیون تومان بیشترین پروژه را خواهد داشت.

وی همچنین از به بهره برداری رسیدن محور راه روستایی تاجیک به تازیاب و راه روستایی قزلر به اینچه علیا خبر داد و افزود: پروژه های راه روستایی در شهرستان بیشترین اعتبارات را از کمیته برنامه ریزی به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در بخش گازرسانی نیز مبلغ چهار میلیارد و 300 میلیون تومان برای گازرسانی به روستاهای کالیمانی و محور کهنه جلگه هزینه شده است.

عوض زاده اظهارکرد: تعداد 23 پروژه با اعتبار افزون بر 26 میلیارد259 میلیون تومان مربوط به آب و فاظلاب شهری است که در حال اجرا و برخی به پایان رسیده است.

وی بیان کرد:4درصد اشتراک استان در بخش آب و فاظلاب مربوط به مانه وسملقان است که توانسته است 40 درصد اعتبارات را به خود اختصاص دهد.

عوض زاده همچنین در باره بخش بهداشت و درمان گفت: مبلغ 2 میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مراکز هزینه شده است.

وی افزود:ایجاد7مرکز بهداشت و درمان در روستاها و گرفتن 10مجوز خانه بهداشت،ایجاد 3 پایگاه در شهر آشخانه از جمله اقدامات در زمینه بهداشت و درمان در شهرستان است.

فرماندار مانه و سملقان افزود: در طی این 3سال شاخص فضای فیزیکی بهداشت و درمان در مانه وسملقان 2برابر شده است.

وی از پیگیری افزایش تخت بیمارستان پورسینای شهر آشخانه از 32به 96 تخت خبرداد و افزود: ماهانه 20 هزار نفر مراجعه به این بیمارستان است که جوابگوی مردم نیست.

عوض زاده با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان کم است، اظهارکرد: این کمبود ظرفیت در بیمارستان منجر به نارضایتی مردم و مراجعان شده است.

وی در بخش آب و فاضلاب روستایی گفت: تعداد 11پروژه عمرانی با اعتبار افزون بر چهار میلیارد و 900میلیون تومان در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/آ

بهره برداری از پروزه های شهرستان مانه و سملقان در هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.