وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

توصیه صالحی امیری به وزیر جدید درباره اولویت‌های وزارت ارشاد/ وضعیت فیلم‌های توقیفی به زودی مشخص می‌شود

صالحی امیری ضمن بیان اولویت‌های وزارت ارشاد نسبت به تعیین تکلیف فیلم‌های توقیفی توضیحاتی ارائه داد.

توصیه صالحی امیری به وزیر جدید درباره اولویت‌های وزارت ارشاد/ وضعیت فیلم‌های توقیفی به زودی مشخص می‌شودبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت ضمن تبریک روز خبرنگار در جمع خبرنگاران گفت: طبقه‌ای که بیشترین نقش را در انتقال مطالبات مردم به دولت و همچنین اخبار دولت به مردم دارند، خبرنگاران هستند اما خودشان دیده نمی‌شوند و فقط محصول کارشان دیده می‌شود من از تمامی کسانی که در سراسر کشور شب و روز در شرایط سخت تلاش می‌کنند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: به عنوان وزیر ارشاد و از موضع مطبوعات و رسانه و اینکه مسئولیت حمایت از این حوزه را بر عهده داریم اعلام می‌کنیم که در این دولت ما گوش شنوایی برای شنیدن سخنان جامعه داریم. مطمئن‌ترین راه برای انتقال مطالبات مردم را جامعه خبری و رسانه‌ای می‌دانیم و در این دولت برای اولین بار از پرتال دسترسی آزاد به اطلاعات رونمایی کرده‌ایم.

وزیر ارشاد با اشاره به حضور خبرنگاران در روزهای چهارشنبه در حیات دولت خاطرنشان کرد: این حضور نشان‌دهنده پاسخگو بودن وزرا به خبرنگاران و بیانگر احترام به افکار عمومی است و ما شما را حلقه ارتباط با افکار عمومی می‌دانیم و از این جهت از تک تک عزیزان و همکاران در خبرگزاری‌ها و صداوسیما و مطبوعات و رسانه‌های خصوصی شبکه‌ها، سایت‌ها و فضای مجازی صمیمانه تقدیر می‌کنیم به ویژه آن‌هایی که در نقاط دور کشور هستند و تلاش می‌کنند.

صالحی امیری درباره اولویت‌های وزارت ارشاد و توصیه به وزیر جدید تصریح کرد: در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل گستردگی که وجود دارد وزیر حتماً باید سه کار اساسی را در دستور کار خود قرار دهد؛ اولین اقدامی که من در وزارتخانه انجام داده‌ام و آن را به وزیر جدید توصیه می‌کنم این است که محیط فرهنگی باید محیط با ثبات و آرامی باشد در محیط پرمناقشه و پرجنجال امکان کار فرهنگی وجود ندارد.

وی افزود: نکته بعد این است که باید انسجام میان نهادهای فرهنگی ایجاد شود. در کشور حجم وسیعی از نهادهای فرهنگی داریم که آن‌ها ماموریت فرهنگی انجام می‌دهند دستگاه ارشاد به عنوان دستگاه مادر باید همکاری با دستگاه‌های دیگر را سرلوحه کار خود قرار دهد و این ضرورت است. نکته سوم این است که باید با برنامه حرکت کنیم داشتن استراتژی، نقشه راه و چشم انداز نکته بسیار کلیدی است.

وزیر ارشاد در ادامه بیان کرد: کاری که ما شروع کرده‌ایم تدوین چشم‌انداز ۱۰ ساله، برنامه استراتژیک پنج ساله و بر اساس آن برنامه عملیاتی یک ساله است که این مسیر آغاز شده است فکر می‌کنم همین به عنوان جهت‌گیری دولت است و در دولت دوازدهم دنبال خواهد شد.

صالحی امیری گفت: یکی از معاونان وزارت ارشاد برای این پست انتخاب شده است و ما باور داریم که روند فعلی سیاست‌های فرهنگی دولت در دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت زیرا سیاست‌های فرهنگی توسط رئیس‌جمهور رسماً اعلام شده است و رسماً به ملت نیز اعلام شده است. وزارت ارشاد نیز در چارچوب برنامه مدون رئیس جمهور حرکت خواهد کرد.

وی در مورد فیلم‌های توقیف شده و تعیین تکلیف آن‌ها گفت: آن چیزی که من از روز اول تا امروز با شما وعده کرده‌ام مطمئن باشید در دستگاه بزرگ وزارت ارشاد محقق شده و می‌شود. یکی از موضوعاتی که تعهد کرده‌ام و ظرف دو ماه مشخص می‌شود برداشتن توقیف از این فیلم‌ها بود.

وزیر ارشاد تصریح کرد: شورای بازبینی فیلم‌ها را بازبینی کرده است و نسبت به فیلم‌ها نظرات خود را اعلام کرده است و در روزهای آتی طی بیانیه‌ای رسماً اعلام موضع می‌کند. ما از این شورا خواستیم که این کار را به نمایندگی از وزیر انجام دهد می دانید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل حجم وسیع ماموریت‌ها در اجزای دیگر چه در فیلم و سایر حوزه‌ها دخالت مستقیم نمی‌کند و این موضوع بر اساس سیاست های راهبردی مشخص شده است اینکه باید فیلم های توقیفی در دستگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین تکلیف شود یا مجوز اکران با اصلاحات اعمال شده بگیرد یا نگیرد باید اتفاق بیفتد در پایان همین دولت بیانیه شورای بازبینی منتشر و نظر نهایی نسبت به این فیلم‌ها منعکس می‌شود.

 

انتهای پیام/

انسجام میان نهادهای فرهنگی از اولویت‌های وزارت ارشاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.