فرهادی در مراسم امضای تفاهم نامه با بانک ملی مطرح کرد؛

بهره مندی موسسات غیر انتفاعی از تسهیلات بانک ملی

وزیر علوم گفت: موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی در تکمیل فضاهای آموزشی، طرح های عمرانی و تجهیز آزمایشگاه های خود می توانند از تسهیلات بانک ملی ایران استفاده کنند و فعالیت های خود را سرعت ببخشند.

بهره مندی موسسات غیر انتفاعی از تسهیلات بانک ملیبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد فرهادی وزیر علوم در مراسم امضای تفاهم نامه با بانک ملی گفت: آموزش عالی در کشور گستره وسیعی دارد و شامل بیش از 2 هزار و 800 موسسه است و جمعیت دانشجویی و دانشگاهی کشور قابل ملاحظه است.

وی افزود:  دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و به ویژه موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی در تکمیل فضاهای آموزشی، طرح های عمرانی و تجهیز آزمایشگاه های خود می توانند از تسهیلات بانک ملی ایران استفاده کنند و فعالیت های خود را سرعت ببخشند.

وزیر علوم با اشاره به رشد مشارکت خیّران در آموزش عالی گفت: با استفاده از تسهیلات بانکی، خیّران می توانند برای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فضاهای آموزشی، رفاهی و ورزشی احداث کنند و به تدریج هزینه را در قالب وام به بانک ملی ایران بازپرداخت کنند.

ضرورت حمایت از وزارت علوم به عنوان یک نهاد ملی و عمومی

براساس این گزارش، محمد رضا حسین زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این مراسم، همکاری با وزارت علوم را کمک به رشد فرهنگ و علم در کشور دانست و گفت: بانک ملی ایران یک نهاد عمومی و متعلق به همه کشور است و حمایت از وزارت علوم نیز به عنوان یک نهاد ملی و عمومی در جهت منافع همه مردم است.

وی افزود: کمک به رفع نیازهای کارکنان و اعضای هیئت علمی، مشارکت در طرح های عمرانی خیّران در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و حمایت از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری از محورهای حمایت بانک ملی ایران از آموزش عالی کشور است.

موضوع تفاهم نامه همکاری وزارت علوم و بانک ملی ایران، گسترش و ارتقای کمّی و کیفی همکاری های فی مابین است. اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن به اعضای هیات علمی وزارت علوم، دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری، اعطای تسهیلات خرید خودرو و کالا و تعمیر مسکن و رفع نیازهای اساسی خانوار به اعضای هیات علمی و کارکنان وزارت علوم، دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه، بانک ملی ایران خدمات افتتاح انواع حساب های متمرکز بانکی و ارائه انواع خدمات بانکی، استفاده از بستر شبکه تخفیف این بانک، صدور انواع کارت های الکترونیکی و خدمات نوین بانکداری الکترونیک را به وزارت علوم و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ارائه می دهد.

همچنین ایجاد گیشه و باجه در محل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری به منظور سهولت عملیات بانکی و ارائه خدمات نوین بانکداری اینترنتی شبا، ساتنا، درگاههای پرداخت اینترنتی و همراه بانک، از تعهدات دیگر بانک ملی ایران در این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه وزارت علوم، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری محل های مناسب و امکانات لازم برای ایجاد شعبه، باجه و یا گیشه بانک ملی ایران اختصاص می دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.