سنندج؛

سهم 25 درصدی خیرین در مجموع اعتبارات کمیته امداد

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: سهم خیرین در مجموع اعتبارات کمیته امداد 25 درصد است وکمیته امداد به دنبال این است که سهم مردم در خدمت‌رسانی را افزایش دهد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛علی‌محمد ذوالفقاری معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد دیروزدر نشست با جمعی از خیرین استان کردستان در سنندج، با اشاره به اینکه در سال گذشته 270 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است، گفت: 40 درصد از زکات جمع آوری شده را در پروژه های عمرانی و 60 درصد دیگر بسته به نیت در راستای خدمت رسانی به محرومی هزینه کرده ایم.

 وی با اشاره به اینکه 10 میلیون نفر در کشور مشترک کمیته امداد هستند، بیان کرد: در صدد هستیم که 10 میلیون مشترک نیکوکار دیگر را  در قالب صدقات،  زکات، جشن نیکوکاری و گوشت‌های قربانی به این آمار اضافه کنیم.

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در همین راستا ارتباط‌گیری با صنوف مختلف و کارخانجات در دستور کار امداد قرار گرفته تا درآمد مستمر از محل کمک موسسات و کارخانجات به امداد داشته باشیم.

ذوالفقاری از ایجاد تعامل هرچه بیشتر با خیریه‌ها را به عنوان یکی از برنامه های کاری کمیته امداد نام برد و افزود: یکی از ویژگی‌های این خیریه‌ها قلمرو جغرافیایی و قلمرو تخصصی بودن آنهاست و یکی از مسائلی که در خیریه‌ها وجود دارد «تبدیل پول به خدمت» است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سهم خیرین در مجموع اعتبارات کمیته امداد 25 درصد است، بیان کرد: کمیته امداد به دنبال این است که سهم مردم در خدمت‌رسانی را افزایش دهد و  برای این کار تعامل هدفمند با خیریهها را در دستر کار قرار داده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه سازماندهی کار خیر از اولویت‌ها امروز کمیته امداد است، گفت: یکی از مباحث این است که ما باید خیرشناسایی کنیم.

وی  با بیان اینکه کار خیر برنامه می‌خواهد گفت:  کار خیر را نباید انحصاری کرد و همه طیف‌ها باید در این راستا مورد توجه باشند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی گفت: کمیته امداد کارهای مشترک با مراکز خیریه دارد و وقتی جامعه هدف مشترک داریم نیاز به هم افزایی بیشتر برای جلوگیر از هرز رفتن منابع و کمک‌های مردمی است.

انتهای پیام/م ح

کار خیر را نباید انحصاری کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.