روز پرحادثه برای مسافران دریا

نجات ۲۷ نفر از مرگ در یک روز

ناجیان غریق مستقر در سواحل مازندران، جمعه ۲۰ مرداد ماه جاری ۲۷ نفر را از کام مرگ نجات دادند.

کریمیان رئیس هیات نجات غریق وغواصی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت:  ۱۲ نفر در آب های ساحلی بابلسر،  ۱۱مسافر در محمودآباد ، دو گردشگر در چالوس و دو نفر نیز در آب های ساحلی نوشهر و فریدونکنار  به دلیل طوفانی بودن دریا و ناآشنایی به شنا در حال غرق شدن بودند که با حضور به موقع ناجیان غریق از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در بقیه شهرهای ساحلی گزارش نشده است، افزود: متاسفانه با وجود هشدارهای مدیریت بحران استانداری و ناجیان غریق مستقر در سواحل مبنی بر ممنوع بودن شنا در آب های ساحلی مازندران، برخی گردشگران بدون توجه به هشدارها برای شنا به دریا می روند و برای خود و ناجیان ایجاد خطر می کنند.

کریمیان افزود: برخی افراد بدون اطلاع از موج‌های شکافنده و مرگبار دریای خزر، با این تصور که شنا در دریا تفاوتی با شنا در استخر یا رودخانه ندارند به دریا می روند که به غرق شدن آنها منجر می‌شود.

رئیس هیات نجات غریق وغواصی مازندران گفت: برخی دیگر از مسافران با دیدن ناجیان غریق که از تیوپ یا وسایل بادی در آب های ساحلی استفاده می کنند  در صدد می شوند از این تجهیزات بهره ببرند که ناآشنایی این مسافران با امواج و تجهیزات بادی می تواند سبب غرق شدن آن ها شود.

ناجیان غریق از 78 روز قبل تاکنون در سواحل مازندران مستقر هستند.

انتهای پیام/ک

نجات ۲۷ نفر از غرق شدن در دریا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار