تیم ملی والیبال ایران دومین دیدار خود در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان را مقابل تیمی برگزار می‌کند که از هدایت سرمربی سابق ایران بهره‌مند است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله نهایی مسابقات والیبال انتخابی مردان جهان در گروه A قاره آسیا از ۱۹ تا ۲۳ مردادماه به میزبانی ایران در شهر اردبیل برگزار شده و ملی‌پوشان کشورمان در این رقابت‌ها برای کسب ششمین سهمیه جهانی والیبال ایران تلاش می‌کنند.

مردان والیبال کشورمان در روز نخست این رقابت‌ها به مصاف تیم ملی والیبال کره‌جنوبی رفتند و موفق شدند این تیم را در سه ست پیاپی شکست دهند. تیم ملی والیبال ایران در دومین روز از رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان باید به مصاف تیم ملی چین برود چینی‌ها که در روز نخست توانستند ۳ بر یک مقابل تیم ملی قزاقستان به پیروزی برسند و دومین دیدار خود مقابل قطر را هم با پیروزی پشت سر گذاشتند. حالا باید به مصاف میزبان بروند.

لوزانو سرمربی سابق تیم ملی کشورمان سکان هدایت چینی‌ها را بر عهده دارد و حالا باید امروز مقابل تیم ملی ایران قرار بگیرد. او شناخت خوبی از ایران و بازیکنان ما دارد از همین رو باید بازیکنان با تمام توان در این رقابت حاضر شوند. نبرد لوزانو با ایگور کولاکوویچ باید دیدنی شود.

نخستین حضور تیم ملی چین در رقابت‌های قهرمانی جهان در سومین دوره این مسابقات و در سال ۱۹۵۶ اتفاق افتاد که چینی‌ها در بین ۲۴ تیم شرکت کننده به مقام نهم رسیدند. چین تا کنون ۱۳ دوره در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کرده و بهترین عنوان کسب شده این تیم هم رتبه هفتمی است. اما تیم ملی والیبال کشورمان تاکنون ۵ دوره در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کرده که نخستین حضور آن‌ها در سال ۱۹۷۰ در بلغارستان بوده است.

ایران در سال ۲۰۱۴ با کسب عنوان مقام ششم این رقابت‌ها بهترین نتیجه تاریخ خود را رقم زد. حالا ایران در نخستین بازی خود در رقابت‌ها انتخابی قهرمانی جهان امروز ساعت ۱۸ باید به مصاف چین بروند و مقابل سرمربی سابق خود صف آرایی کنند. ایرانی‌ها نشان داده اند همیشه در چنین شرایط انگیزه بسیاری دارند و در صف آرایی مقابل ولاسکو تجربه بازی خوب آن‌ها را داریم و انتظار می‌رود که این بار هم در برابر لوزانو از انگیزه خوبی برای شکست او برخوردار باشند.

دیدار تیم های والیبال ایران و چین در چارچوب سومین روز مسابقات انتخابی جهان از ساعت ۱۸ در سالن ۶ هزارنفری حسین رضازاده برگزار خواهد شد. پیش از این مسابقه نیز دو تیم قطر و قزاقستان با هم دیدار می‌کنند.

انتهای پیام/

صف آرایی بلندقامتان ایران مقابل لوزانو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار