عبداللهی خبر داد

افتتاح مسجد 72 تن در میدان آزادی/ افزایش بیش از 3 هزار مجموعه فرهنگی طی 12 سال گذشته

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: مسجد 72 تن در میدان آزادی با طراحی ویژه، هفته آینده افتتاح می شود.

افتتاح مسجد 72 تن در میدان آزادی/ افزایش بیش از 3 هزار مجموعه فرهنگی طی 12 سال گذشتهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که امروز(شنبه) برگزار شد، با گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از رسالت این قشر در آگاهی بخشی به جامعه، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به روز مساجد، ارتباط گسترده ای را با علی اکبری رئیس امور مساجد تهران ایجاد کردیم و در این راستا بنا داریم تا مسجد 72 تن را در میدان آزادی با طراحی ویژه و خاص با حضور ائمه جماعات در هفته آینده افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: بخش کالبدی عملکرد شهرداری طی 12 سال گذشته در 3 بخش شهر، شهرداری و شهروند است که هفته گذشته گزارشی از اقدامات شهرداری را در این 3 حوزه در شورای شهر ارائه کرده ام.

عبداللهی تصریح کرد: در حوزه شهرداری چارت سازمانی خود را تقویت کردیم و همچنین در حوزه شهری نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

عبداللهی تصریح کرد: در سال 84 تعداد 3 هزار و 598 مجموعه مذهبی، فرهنگی، ورزشی، هنری، خدماتی، رفاهی و بانوان در پایتخت داشتیم که با ساخت 3 هزار و 565 مجموعه دیگر آمار آن ها به 7هزار و 163 مورد افزایش پیدا کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه از میان مجموعه‌های ساخته شده یک هزار و 98 مورد مربوط به مساجد، حسینیه‌ها‌، دارالقرآن‌ها و نمازخانه‌های عمومی است ،بیان کرد: در سال 84 تعداد 3 هزار و 102 مجموعه مذهبی در تهران بود که با ساخت یک هزار و 98 مجموعه جدید، تعداد مجموعه‌های مذهبی به 4 هزار و 200 مجموعه افزایش پیدا کرد، همچنین بیشتر مجموعه‌ها با محوریت حمایت از مناطق جنوبی پایتخت راه اندازی شده است.

وی گفت: در خصوص اقدامات فرهنگی در 12 سال اخیر تعداد 944 مجموعه شامل سرای محله، فرهنگسرا، خانه فرهنگ و کتابخانه به شهر تهران اضافه شده است، به این معنی که در سال 84 تنها 183 کتابخانه در پایتخت وجود داشت که این آمار اکنون با اضافه شدن 944 مجموعه به هزار و 127 کتابخانه افزایش پیدا کرده است.

عبداللهی احداث 7 فرهنگسرا در دوره اخیر مدیریت شهری را از دیگر دستاوردها معرفی کرد و افزود: در سال 84 تعداد 26 فرهنگسرا درتهران فعال بود که این تعداد در حال حاضر به 33 فرهنگسرا رسیده است، البته قابل ذکر است که متراژ 7فرهنگسرایی که در 12 سال اخیر ساخته شده اند معادل 26 فرهنگسرایی است، که از قبل در پایتخت فعال بوده اند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در تهران تصریح کرد: در ابتدای این دوره از مدیریت شهری 168 مجموعه ورزشی در تهران فعال بود که با ساخت 938 مجموعه تعداد مجموعه‌های ورزشی در پایتخت به یک هزار و 106 مجموعه افزایش پیدا کرده است همچنین 80 درصد از مجموعه‌های ورزشی دولتی متعلق به شهرداری است و مابقی برای بخش خصوصی است.

افزایش سرانه ورزش همگانی پایتخت از 5 درصد به 36 درصد در سال 96

وی تأکید کرد: سرانه ورزش همگانی در پایتخت از 5 درصد در سال 84 به 36 درصد در سال 96 افزایش پیدا کرده است ضمن اینکه روزانه حدود 400 هزار نفر از مکان‌ها و مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران استفاده می‌کنند، همچنین بنا بر آمار موجود در 12 سال اخیر تعداد 54 مجموعه ورزشی آبی توسط شهرداری تهران ساخته شده و 159 مجموعه ورزشی چندمنظوره به امکان ورزشی و تفریحی پایتخت اضافه شده است.

عبداللهی در خصوص اقدامات شهرداری تهران در راستای گسترش زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: در سال 84 تنها 62 سالن سینما وآمفی تئاتر فعال بود که این تعداد با ساخت 173 مجموعه به 235 سالن افزایش پیدا کرد،همچنین شهرداری تهران به موضوع سینما پردیس آزادی که دچار آتش سوزی شده بود و سال های متمادی قابل استفاده نبود،ورود کرد که با ورود به این موضوع در20 ماه این مجموعه افتتاح شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه به طور کلی حدود 50 هزار صندلی سینما و آمفی تئاتر به ظرفیت موجود در پایتخت اضافه شده است، ادامه داد:در سال 84 تعداد صندلی‌ها 24 هزار عدد بود که در حال حاضر این تعداد به 74 صندلی رسیده است، البته این به غیر از آمار صندلی‌های مربوط به سینماهای البرز، رضوان و ده مجموعه سینمایی باغ کتاب است که به زودی افتتاح می‌شود .

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در 12 سال اخیر با تکیه بر بحث حضور اجتماعی بانوان 23 شهربانو را راه اندازی کرد و تعداد مراکز کوثر را از 4 مرکز به 82 مرکز افزایش داد،گفت:شهرداری 6 بوستان ویژه بانوان با وسعتی بالغ بر 73 هکتار را افتتاح کرد که عملکرد مثبت آن ها موجب شد تا برخی از کشورهای اسلامی در این مورد از تهران الگوبرداری کنند .

عبداللهی راه اندازی 354 سرای محله و تعریف 47 ماموریت برای این اماکن فرهنگی را از دیگر اقدامات شهرداری تهران دانست و افزود: هر سرای محله 11 خانه از جمله خانه سلامت دارد که هر یک از این خانه ها خود مشتمل بر 10 کانون است .

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خصوص گلایه فعالان سرای محلات مبنی برعدم جذب آنها در شهرداری تهران گفت: در یک سال اخیر با سراهای محلات به طور مرتب جلسه گذاشتم چرا که برخی از مدیران که در سرای محلات فعالیت می‌کنند به دنبال این بوده که جذب شهرداری شوند، البته در سراهای محله مدیران سلامت ما بیمه هستند چرا که قبل از شکل گیری سرای محلات، مدیران سلامت در محلات فعالیت می‌کردند که بعد از مدت زمانی قرارداد آنها از پیمانکاری به هادیان شهر تبدیل شد.

وی ادامه داد: بعدها که سرای محلات شکل گرفت، مدیران سرای محلات گلایه داشتند که چرا مدیران سلامت قرارداد دارند و آن ها ندارند که طبق اساسنامه و مصوبه شورای شهر سرای محله خودگردان است و قرار نیست شهرداری افراد فعال در این مکان را بیمه کند. شهرداری نمی‌تواند حدود 3هزا و 600 نیرویی که در تهران هستند را جذب کند، اما از اول تلاش کردیم تا مدیران محلات را بیمه کنیم که در حال حاضر این اتفاق افتاده است. در خصوص بیمه سایر افراد نیز نه اساسنامه مصوب شورا چنین اجازه ای به ما می‌دهد و نه برای ما مقدور است.

عبداللهی در پاسخ به برخی از شایعات مبنی بر بازنشسته شدنش از شهرداری تهران گفت: من حدود 28 سال خدمت کردم و هنوز دو سال از خدمتم با توجه به اینکه من کارمند شهرداری تهران هستم، باقی مانده است.

انتهای پیام/

الگو برداری کشورهای اسلامی از بوستان ویژه بانوان تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.