معضلی سنتی که به دنیای مجازی پا گذاشته است

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از رشد فروش اجناس ممنوعه و قاچاق در فضای مجازی خبر داد و گفت: متاسفانه امروزه در این فضاها برخی از افراد سودجو به بهانه کسب درآمد اقدام به فروش اجناس ممنوعه و قاچاق می‌کنند.

معضلی سنتی که به دنیای مجازی پا گذاشته استبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسنوند اظهار کرد: طی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی رویت گردید که در آن شخص ناشناسی با تبلیغ وسایل شرب خمر و انتشار تصاویری از مشروبات الکلی اقدام به فعالیت در این زمینه نموده بود.

وی افزود: پس از اخذ پرونده و انجام اقدامات پلیسی در این زمینه متهم شناسایی گردید و طی مکاتبات صورت گرفته با مقام محترم قضایی به این پلیس احضار گردید.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه صورت گرفته توسط افسران این پلیس متهم در ابتدا منکر اعمال ارتکابی خود می‌شد ولی با توجه به ادله و مستندات سرانجام به بزه ارتکابی اعتراف و بیان داشت که با انگیزه سرگرمی و کسب درآمد اقدام به ایجاد صفحه نمودم .

سرهنگ حسنوند در پایان ضمن اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی گفت: با توجه به استفاده گسترده مردم از فضای مجازی و تبلیغ سوء برخی از افراد در زمینه مشروبات الکلی تبلیغ این گونه از اجناس جرم بوده و قاچاق محسوب می‌شود لذا قانون گذار در ماده 702 ذکر کرده است: " هرکس مشروبات الکلی را بسازد و یا در معرض فروش قرار دهد به 6 ماه تا 1 سال حبس و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار