مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی؛

افتتاح سامانه پوششی پخش دیجیتال در اسکو

سامانه پوششی پخش دیجیتال به منظور ارتقاء کیفیت پخش برنامه های صدا و سیما امروز در اسکو به بهره برداری رسید.

افتتاح سامانه پوششی پخش دیجیتال در اسکوبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سید محسن لطیفی مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این سامانه گفت : این طرح با اعتباری افزون بر 3 میلیارد ریال از صرفه جویی اعتبارات داخلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی هزینه شده است.
سید محسن لطیفی گفت : با افتتاح  سامانه پوششی پخش دیجیتال اسکو مردماین منطقه خواهند توانست 19 شبکه تلویزیونی و 20شبکه رادیویی را از طریق گیرنده های دیجیتال با کیفیت مطلوب دریافت کنند.
وی پوشش پخش دیجیتال را در این شهرستان بالای 85 درصد اعلام کرد و افزود : هنوز 15 درصد اسکو و روستاهای تابعه تحت پوشش این سامانه نیست اما تلاش بر این است تا در سریع ترین زمان ممکن این خدمات را به 100 درصد برسانیم.
مدیر کل صدا و سیمای استان خاطرنشان کرد : از امروز پخش آنالوگ در اسکو قطع خواهد شد و لازم است مردم این شهرستان با تهیه دستگاه های گیرنده دیجیتال و تنظیم آنتن گیرنده به دریافت برنامه های صدا و سیما با کیفیت بسیار بالا اقدام کنند.
لطیفی میزان پوشش پخش دیجیتال در آذربایجان شرقی را هم 90 درصد دانست و گفت : تلاش می کنیم با تکمیل برخی نواقص تمامی مناطق استان تحت پوشش سیستم دیجیتال قرار بگیرد.
امام جمعه اسکو نیز در این مراسم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را را یکی از پاک ترین و موثرترین شبکه ها در دنیا دانست و گفت : برنامه های صدا و سیما برای ارتقای فرهنگ دینی و مذهبی تهیه و پخش می شود.
حجت الاسلام سعید مراد پور ابراز امیدواری کرد روزبروز شاهد ارتقاء برنامه ها و فعالیت های صدا و سیما برای خدمتگزاری بیشتر به مردم شهید پرور و انقلابی باشیم .
فرماندار شهرستان اسکو هم گفت : با افتتاح سیستم پخش دیجیتال در اسکو یکی از مشکلات گیرنده های این شهرستان که مدت ها جزو مطالبات عمومی مردم بود حل شد.
مرتضی محمد زاده افزود : با افتتاح این سیستم از 7 ایستگاه فرستنده موجود در شهرستان چهار ایستگاه به پخش دیجیتال مجهز شدند و بقیه نیز به مرور زمان از این امکان بهره مند خواهند شد.
محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هم قول مساعد داد در تامین اعتبارات دیجیتال سازی 15 در صد باقیمانده ایستگاه های فرستنده روستایی شهرستان اسکو پیگیری های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/خ

سامانه پوششی پخش دیجیتال در اسکو به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار