مسیب زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت توجه به ارتقای انگیزه دانش‌آموزان در عرصه‌های قرآنی و فرهنگی

مدیر کل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت:مسابقات قرآنی با هدف ارتقای انگیزه دانش‌آموزان در عرصه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

ضرورت توجه به ارتقای انگیزه دانش‌آموزان در عرصه‌های قرآنی و فرهنگیمحمدرضا مسیب زاده مدیر کل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز که در حال برگزاری است، اظهار کرد: امسال سی و پنجمین دوره این مسابقات برای دانش‌آموزان در 2 گروه آوایی‌ و پژوهشی‌ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش پژوهشی صحیفه‌ سجادیه‌، نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن و احکام و انشای نماز مورد توجه قرار گرفته و در بخش آوایی‌ قرائت، حفظ، مدا‌حی، اذان و تر‌تیل جزو برنامه‌های اجرایی قرار داده شده است.

مدیر کل دفتر قرآن، عترت و نماز با اشاره به اینکه از هفت میلیون دانش‌آموز شرکت‌کننده در این رقابت‌ها چهار هزار نفر در رقابت‌های تابستان حاضر شده اند، گفت: در این مسابقات 200 نفر از داوران بین‌المللی برای ارزیابی دانش‌آموزان به کار گرفته می‌شوند.

مسیب زاده با اشاره به اینکه فردا اختتامیه مسابقات دختران در بخش آوایی‌ در مشهد برگزار می‌شود، تصریح کرد: از نکات قابل توجه این دوره می توان به توجه رسانه‌ای بسیار مثبت به روند برگزاری مسابقات و پخش مستقیم آن از شبکه خراسان رضوی‌ و همچنین حضور اساتید راهنما و مشاوران تربیتی و تحصیلی در اردوهای دانش‌آموزی‌ است.

وی ادامه داد: مسابقات در تمامی مقاطع تحصیلی در نظر گرفته شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در سطح منطقه، دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول در سطح استانی و دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم و بخشی از دانش‌آموزان برگزیده متوسطه اول در سطح کشوری با هم به رقابت می‌پردازند.

مدیر کل دفتر قرآن، عترت و نماز در مورد بازخوردهای‌ حاصل از این برنامه یادآور شد: همواره در کنار برگزاری مسابقات  قرآن، عترت و نماز اثربخشی‌‌ آن را مورد توجه قرار می‌دهیم و در استان‌های اردبیل و خراسان رضوی‌ مسئله امسال نیز مورد توجه قرار گرفته تا بازخوردهای‌ حاصل را بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقات و سایر دانش‌آموزان در سراسر کشور ارزیابی کنیم و همواره به هد‌فمان که ارتقای‌ انگیزه دانش‌آموزان در مباحث فرهنگی است، دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

برگزاری مسابقات قرآنی برای ارتقای انگیزه دانش‌آموزان در مباحث فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.