انتظاری خبر داد

واگذاری خدمات «عصا»،«عینک» و «سمعک» به پیشخوان دولت

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری از برون سپاری سه خدمت عصا، عینک و سمعک بازنشستگان کشوری به دفاتر پیشخوان دولت خبر داد.

واگذاری خدمات عصا،عینک و سمعک به پیشخوان دولتبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛بهروز انتظاری مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: به دنبال اجرای مرحله نخست برون سپاری خدمات صندوق، چهار خدمت چاپ حکم، چاپ فيش حقوقی، صدور کارت منزلت و استعلام، در مرحله دوم سه خدمت عصا، عينک و سمعک بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری نيز به دفاتر پيشخوان دولت واگذار شد. 

وی با بيان اينکه برای اجرای اين طرح، در قالب يک کار گروهی، دفتر برنامه ريزی و توسعه سيستم ها، امور مالی و شرکت طراحی مهندسی «بهور» از سوی صندوق بازنشستگی کشوری و دفاتر پيشخوان دولت، شش ماه زمان صرف کرده اند، گفت: برون سپاری اين خدمات به دفاتر پيشخوان سبب می شود، فرآيند دو تا چهارماهه ارائه مدارک و مستندات توسط بازنشستگان کشوری و بررسی کامل آن در مديريت استان ها و ستاد صندوق برای پرداخت هزينه ها به چهار روز توسط دفاتر پيشخوان کاهش يابد.

انتظاری همچنين با اشاره به هزينه اين خدمات در دفاتر پيشخوان، اظهار داشت: برای انجام اين خدمات در تمام دفاتر پيشخوان دولت مبلغ ۵۶۰۰ تومان تعيين شده است که دفاتر موظف به چاپ و ارائه رسيد به بازنشستگان هستند.

وی تصريح کرد: بازنشستگان با مراجعه به دفاتر پيشخوان دولت، مدارک و مستندات خود در زمينه خريد عصا، عينک و سمعک را ارائه کرده و دفاتر پيشخوان نيز با اسکن مدارک ارائه شده و ثبت آن در سامانه مرکزی، مستندات را به صورت آنلاين به صندوق ارائه می کنند. سيستم به صورت هوشمند در صورت ناقص بودن مدارک، آن را اعلام کرده و رفع نقص در همان دفتر پيشخوان انجام می شود.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری با تاکيد بر ضرورت توجه و همکاری مديريت های استانی صندوق بازنشستگی کشوری برای اجرا و اطلاع رسانی هرچه بهتر به بازنشستگان تحت پوشش، گفت: انتظار از مديريت های استانی اين است که با برگزاری جلسات با دفاتر پيشخوان در سطح استان يا ساير روش های اطلاع رسانی، برای اجرای هرچه بهتر اين طرح که منجر به سهولت دسترسی بازنشستگان و دريافت خدمات صندوق می شود، اقدام کنند.

گفتنی است؛در حال حاضر، صندوق بازنشستگی کشوری برای خريد عصا ۲۵ هزار تومان، عينک ۱۰۰ هزار تومان و سمعک ۲۵۰ هزار تومان تنها برای يک بار به بازنشستگان زيرپوشش اين صندوق پرداخت می کند.

انتهای پیام/

برون سپاری سه خدمت عصا، عینک و سمعک بازنشستگان کشوری به دفاتر پیشخوان دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار