معرفی داوران کمیسیون پژوهش بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها

اسامی داوران کمیسیون پژوهش بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های صدا و سیما اعلام شد.

معرفی داوران کمیسیون پژوهش بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌هابه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها؛ علیرضا پویا، مجید ملکی تبار، محمود اکرامی‌فر، رضا خاشعی، حمید شاه‌آبادی، مسعود مطلبی‌پور، رضا پورجمور، غلامرضا محمدی‌مهر، محمدرضا رضایی بایندر، اصغر شعاع و محمد مهدی منصف‌پور به عنوان داوران بخش کمیسیون پژوهش انتخاب و معرفی شدند.

داود موسوی: آثار این دوره از جشنواره روزآمدتر، حرفه‌ای‌تر و مخاطب‌پسندتر شده است


داود موسوی رئیس کمیسیون خبر بیستمین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما در گفت‌وگو با ستاد خبری این جشنواره درباره این جشنواره گفت: جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها فرصتی است برای هنرمندان و تلاشگران عرصه خبر و اطلاع‌رسانی در پهنه انقلاب اسلامی تا در هماوردی سازنده، آثار و دستمایه‌های هنری و قلمی خود را در محک نقد و سنجش داوران قرار دهند.

موسوی ادامه داد: جای بسی مسرت و امیدواری است که اذعان کنیم با حضور پر رنگ نسل جوان و بالنده در سنگر خبررسانی مراکز، آثار این دوره از جشنواره روزآمدتر و به سطح حرفه‌ای و مخاطب‌پسندی مطلوب نزدیک‌تر شده است. رقابت فشرده و تنگاتنگ آثار خبری به‌ویژه در تولیدات تلویزیونی و اختلاف کم امتیازات داوری برای انتخاب برترین‌ها خود نویدبخش این تغییر و تحول است.

وی افزود: با بررسی این آثار می‌توان اذعان کرد تولیدات خبری مراکز استان‌ها با حفظ اصالت‌های بومی- محلی، نه تنها پاسخگوی نیازهای مخاطبان استانی است بلکه به لحاظ استانداردهای حرفه‌ای قابل عرضه در سطح ملی و حتی شبکه‌های فرا ملی است.

رئیس کمیسیون خبر اظهار کرد: بکارگیری تکنیک‌های جدید خبررسانی در فرم و محتوا، تنوع موضوعات و فرآورده‌های خبری در کنداکتورهای پخش اخبار، تحول در گویندگی و اجرا، توجه به سلایق مخاطبان با تعاملی کردن اخبار، انعکاس خدمات نظام در مناطق محروم و مرزی در قالب اخبار توسعه و امیدآفرین از نقاط قوت آثار ارسالی است.

وی ادامه داد: با این وجود آسیب‌هایی نیز در برخی آثار مشهود بود که می‌توان به ضعف مستندسازی تصویری، طولانی بودن غیرمنطقی گزارش‌ها و فقر اطلاعات و پشتوانه پژوهشی اشاره کرد.

 بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های صدا و سیما به میزبانی کردستان و شهر سنندج در شهریور ماه ۹۶ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار