ساخت سومین مجتمع بزرگ اوقاف کشور در یاسوج

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از ساخت سومین مجتمع بزرگ اوقاف کشور در یاسوج خبر داد و گفت: با تکمیل، افتتاح و راه‌اندازی این مجتمع برای 400 نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور  اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه تلاش‌های زیادی برای توسعه و ترویج فرهنگ وقف در جامعه انجام می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این سازمان اغلب در تلاش برای توجه و رسیدگی به بقاع متبرکه است، گفت: برخی گمان می‌کنند اوقاف با دیگر بخش‌ها بیگانه بوده و تنها در حوزه بقاع متبرکه فعالیت دارد.

وی با اشاره به فعالیت اوقاف و امور خیریه در بخش‌های متعدد، گفت: یکی از بخش‌هایی که در تلاش برای توسعه و ترویج بیشتر آن هستیم حوزه وقف منفعتی است.

این مسوول در ادامه به موقوفه هفتم تیر یاسوج اشاره کرد و گفت: این موقوفه بزرگ با تلاش‌ها و اقدامات مهم و حمایت‌های نماینده ولی فقیه و استاندار استان پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره به نام اوقاف ثبت و به این اداره واگذار شد.

جنتی‌پور با بیان اینکه هدف ما از این تلاش‌ها کمک به توسعه فرهنگ وقف و استفاده صحیح از موقوفات است، گفت: موقوفه هفتم تیر یاسوج در حال حاضر به پیمانکار واگذار شده و کارهای اولیه آن برای احداث مجتمعی بزرگ انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با عنوان اینکه قرار است مجتمع تفریحی، تجاری و اقامتی در این محل ساخته شود، خاطرنشان کرد: این مجتمع سومین مجتمع بزرگ اوقاف کشور است که قرار است در یاسوج ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات خاکبرداری و تجهیز کارگاه برای اجرای این پروژه بزرگ انجام شده است، یادآور شد: این مجتمع قرار است در 10 طبقه (سه طبقه پارکینگ، سه طبقه تجاری، دو طبقه هتل، یک طبقه شهربازی و یک طبقه مسکونی) ساخته شود.

این مسوول، تصریح کرد: با ساخت، افتتاح، بهره‌برداری و راه‌اندازی از این مجتمع بزرگ برای 400 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

جنتی‌پور توجه به شعار سال 96 (تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی) را از اولویت‌های مهم اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و بیان داشت: ساخت چنین مجتمعی با هدف اشتغال‌زایی و عملی کردن شعار اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های مهم اوقاف و امور خیریه استان در سال جاری است.

انتهای پیام/غ

اشتغال‌زایی برای 400 نفر با افتتاح و راه‌اندازی این مجتمع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.