۲۰۰۰ شیء تاریخی از موزه ملی به استان سمنان منتقل شد

رئیس مرکز موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ۲ هزار قلم شیء تاریخی از موزه ملی ایران برای تکمیل موزه‌ها به این استان انتقال یافت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سروش هاشمی با بیان اینکه دو هزار قلم شیء تاریخی از موزه ملی به استان منتقل شد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، در چندین مرحله آثار فرهنگی- تاریخی از موزه ملی ایران به سمنان منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه این اشیای تاریخی در چند مرحله وارد استان سمنان شد افزود: در آخرین مرحله، 450 قلم شیء تاریخی به‌صورت دائم انتقال یافت.

رئیس مرکز موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان هدف از انتقال این اشیا را تکمیل آثار موزه‌های این استان و برپایی نمایشگاه‌های موضوعی در این موزه‌ها عنوان کرد.

هاشمی گفت: این اشیاء دارای قدمتی از حدود هزاره سوم پیش از میلاد تا دوره قاجار و شامل سفالینه‌های منقوش، آثار فلزی، تابلوهای نقاشی، اشیای مردم‌شناسی، کتاب‌های خطی وغیره است.

وی با تأکید بر اینکه این اشیا بر غنای موزه‌های استان سمنان می‌افزایند بیان کرد: بر این اساس، آثار دوره‌های مختلف تاریخی و تکنیک‌های ساخت آثار در دوره‌های مختلف، در موزه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.