معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

اعزام 10 هزار نفر از سیستان و بلوچستان به اردوی راهیان نور

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت : امسال حدود 10 هزار نفر از سیستان و بلوچستان به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی اصغر جمشید نژاددر کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان در خصوص برگزاری اردوی راهیان نور و چگونگی اجرای مراسم بازسازی واقعه «غدیر خم» افزود: 10 هزار نفر اعزامی به اردوی راهیان نور از استان سیستان و بلوچستان باید پیام رسان و عامل جذب ایرانگردی به استان باشند .

وی ادامه داد : با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و بخش خصوصی نمایشگاه عرضه صنایع دستی با هدف نمایش آثار صنایع دستی استان در مسیر بازدیدکنندگان راهیان نور برپا شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: برگزاری اردوی فرهنگی راهیان نور ضمن حفظ ارزشها و مبانی حماسه هشت سال دفاع مقدس مردم ایران از بعد تبادل فرهنگی موجب افزایش همبستگی بین مردم اقصی نقاط کشور می شود.

راه اندازی قطار زاهدان- اصفهان و بالعکس

وی با اشاره به راه اندازی قطار زاهدان- اصفهان و بالعکس ابراز امیدواری کرد : با توجه به بعد مسافت استان با مناطق جنگی کشور و برای استفاده معنوی دانش آموزان و دانشجویان از این سفر معنوی و همچنین کاهش هزینه ها و افزایش ایمنی ، سفرهای راهیان نور از طریق خطوط ریلی انجام شود .

جمشید نژاد با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که :" حفظ فرهنگ شهادت کمتر از شهادت نیست "، افزود : اجر کسانی که تلاش می کنند شعائر اسلامی و اهداف بزرگان دین و شهدای گرانقدر اسلام را پیام رسانی کنند کمتر از شهادت نیست و اگر به درستی عمل نکنیم مجاهدت های بزرگان در طول تاریخ ابتر می ماند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و پیام رسانی ارزش ها و اعتقادات و لزوم استفاده از ابزار و امکانات بیان کرد : رشادت های حضرت زینب (س) علیه یزیدیان زمان خود موجب پیام رسانی واقعه کربلا شد.

جمشیدنژاد ادامه داد : همه مذاهب اسلامی واقعه غدیر خم را قبول دارند و بر آن صحه می گذارند اما نوع روایات و نوع نگاه به این واقعه در میان مذاهب اسلامی متفاوت است .

وی گفت : اسلام هراسی و ایران هراسی از گذشته تاکنون از اهداف برنامه ریزی شده دشمنان اسلام بوده تا وحدت جامعه اسلامی را به مخاطره انداخته و همواره این تئوری را دنبال می کنند .

جمشیدنژاد تاکید کرد : باید در بزرگداشت این وقایع با هدف سیاست سلب بهانه از دشمن تفرقه انگیز،مانع زمینه سازی رشد افکار افراطی شده و با درایت تلاش کنیم که اسلام ناب و زلال را بدون ایجاد حساسیت و با نگاه افزایش وحدت بین مسلمانان نشان دهیم تا افرادی که درک عمیقی نسبت به واقعیات دینی ندارند با تحریک دشمن منحرف نشوند.

گفتنی است در سال گذشته تعداد 10 هزار نفر از استان سیستان و بلوچستان به مناطق جنگی کشور و اردوی راهیان نور اعزام شده اند و برنامه سال جاری نیز همین تعداد است .

همچنین مراسم بازسازی واقعه غدیر به منظور گسترش فرهنگ ولایت ، تعمیق معارف دینی و حفظ اصول و مبانی جمهوری اسلامی ایران برای پنجمین سال متوالی در استان برگزار می شود .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار