پورمختار در مخالفت با وزیر پیشنهادی امورخارجه؛

وزارت خارجه نظارت دقیقی بر کار سفارتخانه‌ها ندارد

نماینده بهار و کبودر آهنگ در مجلس گفت: وزارت امورخارجه نظارت دقیقی بر کار سفارتخانه ها و عملکرد وزرا ندارد.

پورمختاربه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودر آهنگ در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: یکی از دلایل بنده برای مخالفت با ظریف این است که رئیس جمهور در ابتدای دولت یازدهم در ساماندهی و تعیین و تکلیف امور بانک‌ها تأکید کرده بود  اما خبری از آن نشد از سوی دیگر شخص آقای ظریف در آن برهه نسبت به عملکرد سفارتخانه ها نقد جدی داشت اما ما همچنان شاهد ضعف مفرط وزارت امور خارجه در نظارت بر امور سفارتخانه ها هستیم که باید ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این سال‌ها مشکلات متعددی برای وارد کنندگان ما ایجاد شده اما سفارتخانه‌ها برنامه‌ای برای حل مشکلات آنان نداشته‌اند، تصریح کرد: برخی از سفارتخانه‌های ما به اصل مسئولیت خود متوجه نیستند و صرفا به دنبال راه انداختن کاسبی و پیش بردن مسائل خود هستند که به هیچ وجه پذیرفته نیست و باید دقت عمل بیشتری برای نظارت بر عملکرد آنان صورت گیرد.

نماینده مردم کبودر آهنگ با اشاره به اینکه یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری ارتقا و گسترش روابط کشورمان در سطح وسیع است، یادآور شد: متولی اصلی این مسئله سفرا هستند و آنان باید ارتباطات را ارتقا دهند اما متأسفانه می‌بینیم که به دلیل ضعف دیپلماسی عمومی ما روابطمان با بسیاری از کشورها در سطح نازلی قرار دارد.

پورمختار با انتقاد از تضعیف روابط ایران در بخشی از مناطق جهان اظهار داشت: آمریکای لاتین ظرفیت بالایی در ابعاد مختلف دارد و ما باید روابط خودمان با کشورهای این حوزه را ساماندهی کنیم و همچنین روابطمان با کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای همسایه نیازمند تدبیر بیشتری است. علاوه بر روابط ما با کشورهای آسیای میانه و آفریقا هم رو به سردی رفته و وزارت خارجه باید این شرایط را مدیریت کند.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه در حمایت از اتباع ایرانی گفت: در این دوره شکایات زیادی از سوی اتباع ایرانی واصل شده که آنان به دلیل ایجاد برخی مشکلات نیاز به مساعدت داشتند اما وزارت امور خاجه در پاسخ به این اتفاقات می‌گوید که بودجه کافی نداشتیم و حمایتی از سوی آنان در سفارتخانه‌ها صورت نگرفته و نیاز به اصلاح دارد.

نماینده مردم با بیان اینکه وزیر امور خارجه نتوانست در موضوع ضد حقوق بشری اجماعی ایجاد کند تا قطع‌نامه‌هایی برای کشورها از سوی نظام‌های بین‌المللی صادر شود تصریح کرد: آمریکا با هزاران نقطه تعرض به حقوق بشر و رفتارهای چندگانه و حمایت از کشورهای تروریستی باید با یک اقدام بین‌المللی روبه‌رو می‌شد اما وزارت خارجه در این زمینه ضعیف عمل کرد اما امیدواریم در دولت آینده این مسئله ساماندهی شود.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی امورخارجه

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار