کسب عنوان نخست تیم بومی محلی سقز درجشنواره فرهنگی ورزشی اقوام ایرانی

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: تیم بومی محلی سقز در جشنواره فرهنگی ورزشی اقوام ایرانی و بازی‌های بومی محلی عنوان نخست را کسب کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛علی فتح‌اله‌زاده معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان با زبان اینکه جشنواره فرهنگی ورزشی اقوام ایرانی و بازی‌های بومی محلی طی روزهای اخیر به میزبانی روستای جاسب دلیجان برگزار شد،گفت: در این جشنواره ۲۶۰ ورزشکار از ۱۲ استان کشور شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه در این رقابت‌ها، تیم سقز به نمایندگی از استان کردستان حضور یافت،گفت: این تیم در بخش  رقص محلی و لباس محلی عنوان نخست را به خود اختصاص داد.

فتح اله زاده افزود: در جشنواره فرهنگی ورزشی اقوام ایرانی ورزشکاران در دو بخش آقایان و بانوان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 به گفته معاون ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان، آقایان شرکت‌کننده در این جشنواره در رشته‌های کشتی سنتی، تیروکمان سنتی، چوب‌کشی سنتی، طوقه‌بازی، لی‌لی مرحله‌ای، موسیقی محلی و دال پلان برگزار کردند و بانوان نیز در بخش‌های دال‌پلان، تیرکمان سنتی، هفت‌سنگ مهارتی، خانه‌بازی، دوز پا و چوب‌کشی سنتی به مصاف هم رفتند.

محمد نیکخواه سرپرستی تیم 12 نفره سقز را جشنواره فرهنگی ورزشی اقوام ایرانی و بازی‌های بومی محلی بر عهده داشت.

انتهای پیام/  م ح

پایان جشنواره فرهنگی ورزشی اقوام ایرانی در دلیجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.