رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت:300 پایگاه سلامت اجتماعی در سطح کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرید براتی، رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: سازمان بهزیستی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اقدام به راه اندازی این پایگاه ها در مناطق آسیب خیز در کشور کرده است.

وی بیان کرد: این پایگاه ها با هدف نیازسنجی و شناسایی آسیب ها و برنامه ریزی برای کاهش آسیب ها راه اندازی می شوند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: سیاست بهزیستی برای راه اندازی هر نوع تشکلی با هدف پیشگیری از آسیب ها مردم را محور همه فعالیت ها کرده و در این زمینه نیز خود مردم برای فعال کردن این پایگاه ها حضور می یابند.

براتی گفت: در همین خصوص سازمان بهزیستی با هدف رونق دادن به این پایگاه ها در سکونگاه های حاشیه ای اقدام کرده است.

وی با اشاره به سایر حوزه های فعالیتی سازمان بهزیستی افزود: مشاوره ژنتیکی قبل از ازدواج و بارداری از دیگر حوزه های فعالیتی بهزیستی است که با هدف کاهش تولد کودک معلول راه اندازی شده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی بیان کرد: کودکان معلول هزینه های زیادی برای بهزیستی و کل کشور تحمیل می کنند که باید با پیشگیری از تولد چنین نوزادانی از تحمیل این هزینه ها برای خانواده ها وجامعه پیشگیری شود.

براتی افزود: سازمان بهزیستی در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ملزم به ارائه مشاوره های ژنتیک برای پیشگیری از ملعولیت ها می باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا در سال گذشته با مشاوره های انجام گرفته از تولد 997 نوزاد معلول در کشور پیشگیری شده است.

براتی به اجرای برنامه های غربالگری بینایی و شنوایی برای نوزادان و کودکان سه تا 6 ساله درکشور اشاره کرد و از غربالگری بینایی 3 میلیون و 200 هزار کودک در سال گذشته خبر داد.

وی گفت: تعدادی از کودکان مراجعه کرده دارای مشکلات بینایی شناخته شدند که سازمان بهزیستی برای پیشگیری از نابینایی آنها کمک هایی را نیز به خانواده های این کودکان انجام داده است.

در این آئین پایگاه سلامت اجتماعی وحدت و همچنین مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی شهرستان اردبیل افتتاح شد.

 

انتهای پیام/ح

افتتاح پایگاه سلامت اجتماعی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.