سیاوشی در موافقت با وزیر پیشنهادی امورخارجه؛

ظریف بر دیپلماسی اقتصادی و بازطراحی ساختار وزارت خارجه تأکید دارد

نمایند مردم تهران گفت: تأکید ظریف بر دیپلماسی اقتصادی و بازطراحی وزارت امورخارجه، نشان از آگاهی او به مطالبات مردم و برنامه‌های رئیس جمهور دارد.

سیاوششیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، طیبه سیاوشی شاه عنایتی نمایند مردم تهران در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: اقدامات و تلاش‌های وزارت امور خارجه نه تنها منجر به دستیابی به توافق هسته‌ای و خروج از قرار گرفتن در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد شد، بلکه موجبات خروج ایران از انزوای بین‌المللی را فراهم کرد.

وی افزود: به‌رغم قرار گرفتن کشورمان در منطقه پرتلاطم خاورمیانه و تحولات عمیق در جهان عرب و همچنین محیط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه با مهار تهدید‌های ایجادشده، توانست با حداکثرسازی فرصت پدیدآمده برای ایران توفیقات مهمی را در رابطه با کشور عراق در زمینه تحولات سیاسی و اقتصادی پیش ببرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: وزارت امور خارجه دولت یازدهم توانست روابط بحرانی با عربستان سعودی را به‌خوبی مدیریت کند. همچنین گسترش روابط سازنده با دیگر کشور‌های همسایه ازجمله ترکیه، ایران را تبدیل به یک بازیگر صلح‌ساز و شریک در حل سیاسی بحران‌ها در عرصه سیاست منطقه‌ای کرده است.

سیاوشی ادامه داد: در عرصه بین‌المللی وزارت امور خارجه به ریاست ظریف توانست روابط در حال سقوط با کشور‌های اروپایی را به تحرکت و با دستیابی به توافق هسته‌ای عرصه سیاست بین‌الملل شاهد حضور فعال ایران در روابط دوجانبه با کشور‌های اروپایی باشد.

وی تاکید کرد: به‌رغم چالش‌های فراوان در عرصه سیاست خارجی به‌ویژه پس از روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید آمریکا، وزارت امور خارجه به صدارت آقای ظریف و با به‌کارگیری توان دیپلماسی خود همچنان در مقابله با عناد دولت جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های منطقه ابتکار عمل را حفظ کرده است.

عضو فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مخالفت با توافق هسته‌ای وجه مشترک میان کشور‌های معاند با جمهوری اسلامی ایران است، کشور‌هایی که در جهت بازگرداندن ایران به انزوای بین‌المللی با طرح مسائلی مانند ایران‌هراسی و شیعه هراسی دست به اقدامات تخریبی زدند.

وی اظهار داشت: به رغم فضای سنگین عدم اعتماد و موج فرقه‌گرایی و تنازع بین کشور‌های منطقه، جمهوری اسلامی ایران در سایه تدابیر دستگاه سیاست خارجی‌اش توانسته است حضور قدرتمندانه خود را به دور از هرگونه تشویش و با کاربرد همه عرصه‌های دیپلماتیک حفظ کند.

سیاوشی، بیان کرد: وزارت امور خارجه کشورمان به ریاست آقای ظریف توانسته با اولویت قرار دادن منافع ملی و رعایت مصالح عمومی کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از شرایط پیچیده و بعضاً خطرناک به سلامت خارج سازد و ائتلاف کشور‌ها به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را متزلزل کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: تأکید ظریف بر دیپلماسی اقتصادی و بازطراحی وزارت امورخارجه، نشان از آگاهی او به مطالبات مردم و برنامه‌های رئیس جمهور دارد.

وی خاطرنشان کرد: مشی تدبیر و اعتدال و توانایی آقای ظریف و تیم قدرتمند دستگاه سیاست خارجه کشورمان، گفتمان جدیدی را وارد عرصه بین‌المللی کرده است. رویکردی که ناشی از خودباوری و اتکا به همه توانمندی‌های داخلی با هدف احتراز از قوانین آن کشور در حوزه تهدیدات است تا به این ترتیب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کمک این سربازان فداکار پویاتر از گذشته تعاملات سازنده و مؤثر با جهان خارج را محقق سازد.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی امورخارجه

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار