خاتمی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت؛

هاشمی کارنامه روشن چهار ساله دارد/95 درصد برنامه‌های این وزیر پیشنهادی با برنامه ششم انطباق دارد

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود گفت: 95 درصد برنامه های وزیر همسو با شرح وظایف و سیاست های ابلاغی کلی رهبری و برنامه ششم است و مورد مغایر ندارد.

قاضی‌زاده‌ کارنامه روشن چهار ساله دارد/95 درصد برنامه های این وزیر پیشنهادی با برنامه ششم انطباق داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مرتضی خاتمی نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت، اظهار داشت:وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت وظایف گسترده‌ای اعم از سیاست‌گذاری، نظارت و خرید خدمات دارد، وزیر پیشنهادی همچنین از نظر علمی رتبه ممتازی دارد و صاحب نام در سطح بین‌المللی است کارنامه 4 ساله ایشان نیز بسیار روشن است و حکایت از موفقیت ایشان در مسند این وزارتخانه دارد.

وی در ادامه افزود: قاضی‌زاده هاشمی همیشه همان جایی بوده که نیاز به حضور او بوده است. وی همیشه در کانون عملیات حضور داشته و فعالیت می‌کرده ایشان همچنین با حضور داوطلبانه در جنگ تحمیلی درس‌های بسیاری آموخته‌اند.

خاتمی افزود: سفرهای هاشمی و سرکشی به مناطق محروم کم کاری دیگر مسئولین را جبران می‌کرد و با خدمت در این مناطق به نوعی پرداخت زکات علم را نهادینه کرده‌اند.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود تصریح کرد: برابر با معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی 95 درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت همسو و منطبق با سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه و تکالیف قانونی احکام دائمی است و مورد مغایر ندارد.

مرتضی خاتمی نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در جریان رأی اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت اظهار داشت: 

وی بیان داشت: همچنین به اصل برنامه‌ریزی در رده‌های مختلف نظام سلامت توجهی ویژه شده مضاف بر این مهمترین مسئله دنیا در نظام سلامت توجه به محرومان و حواشی شهر‌ها است که در دوره گذشته در سطحی گسترده به آن پرداخت شده است همچنین در برنامه آتی نیز گنجانده شده است.

خاتمی به شاخص‌های بین‌المللی سلامت اشاره کرد و گفت: از جمله شاخص‌های بین‌المللی سلامت عبارت است از عدالت سلامت، ساماندهی نیروی انسانی و توسعه منابع انسانی بر اساس بار بیماری‌ها، ارتقای سطح سواد سلامت، پاسخگویی و پرداخت از جیب مردم که در این باره طرح تحول سلامت توانسته به بخش مهمی از آن‌ها جامه عمل بپوشاند.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود افزود: همچنین رئیس سازمان بهداشت جهانی در سفری که به ایران داشتند از پیشرفت‌های درمانی ایران به خوبی یاد کردند و ابراز داشتند که کشورمان در مسیر مناسبی قرار گرفته بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که طرح تحول سلامت قابل صدور در بسیاری از کشورها است.

وی در ادامه به بحث شایسته سالاری پرداخت و بیان داشت: به بحث شایسته سالاری در طرح دکتر هاشمی توجه ویژه‌ای شده همچنین ارتقای مهارت‌های زندگی نیز جزء طر‌ح های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان است.

خاتمی گفت: در 4 سال گذشته تکنولوژی‌های نوین، استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده که جزء حلقه مفقوده نظام سلامت بوده فراهم شده و امیدواریم در 4 سال آینده به مرحله اجرا برسد.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود به سند‌های سلامت اشاره کرد و افزود: سندهای ملی درباره سلامت داریم که در برنامه ایشان هم به طور جدی به آن پرداخته شده است از جمله این سند‌ها می‌توان به سلامت روان، آب و هوای سالم سلامت مادر و کودک، کنترل عوامل خطر، سلامت کارکنان، سلامت زندانیان و ... اشاره کرد.

وی همچنین بیان داشت: امروزه بزرگترین مشکل سلامت را استرس می‌دانم که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه‌هایی برای درمان و پیشگیری آن وجود دارد همچنین فوریت‌های پزشکی نیز در 4 سال گذشته راه‌اندازی و اقدامات مؤثری پیش‌بینی شده است.

خاتمی در پایان خاطر نشان کرد: شاخص برنامه‌های ایشان عموما بر گرفته از مسائل روز دنیا است و برگرفته از برنامه‌های بالادستی و ششم توسعه است.

انتهای پیام /

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی بهداشت

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار