سلیقه چاشنی هنر مساوی با اشتغال

یکی از رشته های نوین و فعال در استان رشته سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ حیدری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت :رشته سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله رشته های نوین فعال در استان است   و در حال حاضر 15 نفر هنرمند و صنعتگر در این رشته در استان کرمانشاه مشغول فعا لیتند.

خانم نرگسی که چند سالی در زمینه تراش سنگ ها فعالیت می کند می گوید :خوشبختانه رشته گوهر شناسی رشته ای است که قابلیت های زیادی دارد ما می توانیم کار نگین تراشی ساده را داشته باشم و در کنار آن  طرح فانتزی را  استفاده کنیم .

خانم نرگسی در زمینه کاریش می گوید :سعی کردم این هنر را  در خانه  و خانواده ببرم و خوشبختانه برادرم هم در این هنر فعالیت می کند.

حیدری افزود :در حال حاضر بیشتر  نیروی جوان در استان نسبت به آن گرایش دارند و مشغول فعالیت هستند و خوشبختانه بقیه  آموزشگاه ها و کارگاه های آموزشی داریم که دارند فعالیت می کنند جای امیدواری است که این رشته در آینده خیلی نزدیک در استان پیشرفت کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت : ما در حال حاضر تسهیلات پشتیبان را داریم اگر فردی کارگاه داشته باشه و یا طرحی به ما ارائه بدهد ما استقبال و در زمینه تسهیلات بانکی نیز حمایت می کنیم.

 

انتهای پیام/پ

هنر تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در استان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.