مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی:

رصد تراکنش‌های بانکی؛ موفقیتی بزرگ در مقابله با فرار‌های مالیاتی است

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: ماموران مالیاتی سربازان گمنام دولت هستند و اقدامات آن‌ها اثرات عمیقی بر اداره کشور دارد.

بارش باران و خسارت به روستاییان خوی و ارومیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت درآمد‌های مالیاتی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در شرایط اقتصادی دشوار کنونی نیاز به شناسایی منابع پنهان وگریزگاه‌های مالیاتی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

یعقوب مزرعه لی در دیدار با فرماندار شهرستان سلماس که در جریان تودیع و معارفه رئیس جدید اداره امور مالیاتی این شهرستان صورت می‌گرفت با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و فشار ناشی از آن بر روی مردم گفت: این شرایط روی کارکرد دستگاه مالیاتی نیز تاثیر منفی گذاشته و کار را برای ما سخت کرده است.

مزرعه لی مالیات را جزو پارامتر‌های مهم و تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین هزینه‌های دولت در شرایط تحریم عنوان کرد و افزود: مامورن مالیاتی سربازان گمنام دولت هستند هرچند زحمات آن‌ها آن طور که شایسته است دیده نمی‌شود، ولی اقدامات آن‌ها اثرات عمیقی بر اداره کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کنونی نیاز به شناسایی منابع پنهان و گریز گاه‌های مالیاتی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود گفت: در خصوص شناسایی منابع جدید اقدامات خوبی به ویژه در زمینه رصد تراکنش‌های بانکی بالا انجام گرفته و وصولی خوبی نصیب استان شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: درزمینه رصد تراکنش‌های بانکی مشکوک ۱۴۷ پرونده در استان آذربایجان غربی تشکیل شده که از این طریق از فرار ۶.۲ میلیارد تومان مالیات در استان جلوگیری شده است.

وی اظهار داشت: این پرونده‌ها عمدتا مربوط به کسانی است که تا حالا اصلا پرونده مالیاتی نداشته اند از این رو این اقدامات موفقیت بزرگی در مقابله با فرار مالیاتی در استان محسوب می‌شود.

مزرعه لی اضافه کرد: کار رسیدگی به بخش عمده ۶۳ پرونده تراکنش بالای بانکی مربوط به مرکز استان هم به اتمام رسیده است که حاصل آن وصول یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مالیات بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: عمده پرونده‌های تراکنش بانکی استان مربوط به مبادلات ارزی و کارت‌های بازرگانی در شهرستان‌های مرزی بوده است.

در پایان این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از خدمات حسین غاری؛ رئیس سابق اداره مالیاتی سلماس، غلامحسین قدیم خانی به عنوان رئیس جدید اداره امور مالیاتی این شهرستان معرفی شد.

 

انتهای پیام/ی

 

تراکنش های بانکی رصد می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.