تازه‌ترین داستان اجتماعی مائده مرتضوی منتشر می‌شود

در رمان جدید مرتضوی، با شخصیت‌هایی روبرو هستیم که مصداق فراوانی در جامعه امروز دارند.

رمان «سه سکانس از پاییز» مصداق جامعه امروز استمائده مرتضوی نویسنده و مترجم، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تازه‌ترین کتاب خود گفت: رمان جدیدم «سه سکانس از پاییز» نام دارد که به زودی از سوی نشر البرز راهی بازار کتاب می شود. این رمان با وجود حجم نسبتاً کمی که دارد، پر کاراکتر و پر حادثه است. ریتم روایت آن تند است و هر سه راوی بنا به شرایط غیر معمولی که دارند، هریک قسمتی از ماجرای اصلی رمان را برای خواننده روایت می‌کنند. در این رمان با شخصیت‌هایی روبرو هستیم که مصداق فراوانی در جامعه، به خصوص جامعه امروز دارند. «سه سکانس از پاییز» داستان آدم‌های همین حوالی است. آدم‌هایی که متولد دهه پرتنش شصت هستند و شاید داستان خیلی از ما باشد.

وی افزود: این رمان با روایت تجربه‌هایی که در ابتدا بی‌ ارتباط به هم‌ به نظر می‌رسند، آغاز می‌شود. در لحنِ نوشتار، دورنمایِ داستان و صدایِ راوی‌ها تغییرات پیاپی پیش می‌آید. پاره‌تجربه‌ها از خود زندگی راوی‌ها بر گرفته می‌شوند و در نهایت با ادامه تک‌گویی‌های راوی،‌ خواننده به ماجرای اصلی رمان پی می‌برد.

مرتضوی در خصوص شباهت این رمان با کتاب قبلی خود گفت: کار قبلی‌ام «مرگ رنگ» در عرض سه ماه به چاپ دوم رسید. تنها شباهت این رمان به مجموعه داستان قبلی ام «مرگ رنگ» این است که در «سه سکانس از پاییز» به تصاویرِ حسی و ملموس از زندگی و نیز به جزئیات پاره ‌تجربه‌ها تاکید دارم. چیزی که در این رمان خیلی بر آن تاکید داشته ام،‌ خیلی بیشتر از درگیری با الفاظ و کلمات و به اصطلاح ایجاد نثر فاخر، پرداخت قصه و شخصیت‌هاست. زبان ساده و روان‌تری به نسبت مجموعه داستانم برای آن گزیده‌ام تا با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کند.


انتهای پیام/

 

«سه سکانس از پاییز» داستان زندگی‌های امروزی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار