رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی كه با درج آگهی‌های تقلبی در فضای مجازی تحت عنوان تورهای مسافرتی از كاربران كلاهبرداری می‌كرد توسط پلیس‌فتا شناسایی و دستگیر شد.

كلاهبرداری در فضای مجازی با شگرد ثبت نام تورهای مسافرتیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شكایت تعدادی از شهروندان مبنی بر ثبت نام و پرداخت مبلغی پول بابت تورهای مسافرتی هیچ خدماتی به آنها ارائه نشده، بررسی موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاكیان ادعا داشتند در فضای مجازی و سایت دیوار آگهی‌ای را مشاهده می‌كنند كه در آن تورهای مسافرتی ارزان قیمت با عنوان"تورهای لحظه آخری" درج گردیده كه پس از تماس با فرد آگهی دهنده، وی مبلغ سفر را برای رزرو آنها در تور دریافت می‌كند اما متوجه می‌شوند كه هیچ توری در میان نبوده و این آگهی صرفاً كلاهبرداری بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم در خارج از استان اصفهان شناسایی كه با هماهنگی مقام محترم قضایی و اعزام اكیپی از مامورین این پلیس در مخفیگاه خود دستگیر و به استان اصفهان انتقال داده شد.

سرهنگ مرتضوی افزود: متهم ابتدا منكر بزه انتسابی شده اما در مواجه با مدارك و مستندات قانونی به 22 فقره كلاهبرداری از كاربران تحت عنوان ثبت نام تورهای لحظه آخری به مشهد مقدس، كیش، قشم و دیگر شهرها اعتراف نمود.

سرهنگ مرتضوی در پایان به كاربران فضای مجازی توصیه نمود: بدون تحقیق و بررسی دقیق در مورد آگهی‌های درج شده در فضای مجازی اقدام به خرید كالا یا خدمات نكنند و تا زمانی كه خدماتی به آنها ارائه شده زودتر از موعد پولی بابت آن پرداخت نكنند.

انتهای پیام/

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.