مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج:

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های خنج

پیش بینی می‌شود بیش از ۱۶ هزار تن خرما از نخلستان‌های خنج برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بستان اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برداشت خرما (خارک و رطب) از سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا پایان شهریورماه امسال بیش از ۱۶ هزار تن محصول خرما برداشت شود.


وی افزود: با وجودی که بارش بی سابقه برف و سرمای شدید اواخر زمستان سال ۹۵ خسارت زیادی به ثمردهی نخلستان‌ها و شکوفه‌های درختان خرما در این شهرستان وارد کرد و موجب کاهش ۲۰ درصدی محصولات خرما و ۳۰ درصدی محصولات مرکبات شد، اما برآورد می‌شود نخلدران خنج تا پایان فصل برداشت افزون بر ۱۶ هزار تن محصول خرما برداشت و به بازار مصرف داخل و خارج از کشور عرضه کنند.


اسلامی بیان کرد: محصولات خارک و رطب این شهرستان، نخستین محصول نوبرانه خرماست که به سبب مرغوبیت دست چین می‌شود و در بازار داخلی و خارجی از رونق خوبی برخوردار است.


وی اظهار داشت: خارک و رطب این شهرستان علاوه بر تامین نیاز داخلی به استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، یزد، اصفهان، تهران، استان‌های شمال کشور و همچنین به خارج از جمله کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.


اسلامی گفت: برداشت نوبرانه خرما در شهرستان خنج زمینه اشتغال بیش از ۲ هزار نفر را به طور مستقیم در این شهرستان فراهم کرده است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج ادامه داد: این شهرستان با دارابودن افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار نخلستان مثمر و تولید متوسط ۱۶ هزار تن خرما در سال یکی از مراکز عمده تولید این محصول در جنوب استان فارس به شمار می‌آید.


اسلامی تصریح کرد: در این شهرستان بیش از ۲۵ نوع (واریته) خرما وجود دارد که ارقام پُر محصول و مرغوب آن‌ها شامل شاهانی، هلیله ای، خاصویی، گشخوار، پنجه عروسی، پیام، مجول و گیهانی است.


وی گفت: کار برداشت خرمای خشک نیز در این شهرستان همه ساله از مهرماه شروع می‌شود و تا نیمه آبان دارد.


شهرستان خنج در فاصله ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر


برداشت خرما در خنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار