مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

امضای تفاهم نامه همکاری ایران و ارمنستان با محوریت منطقه آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از امضای تفاهم نامه همکاری بین ایران و ارمنستان با محوریت منطقه آزاد ارس خبر داد.

امضای تفاهم نامه همکاری ایران و ارمنستان با محوریت منطقه آزاد ارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی شنبه با اعلام این خبر گفت: هدف از این تفاهم نامه ارتقای همکاری‌های مشترک دو کشور و توسعه هر چه بیشتر مناطق آزاد ارس و مغری بوده و تبادل اطلاعات و تجربه‌های دو طرف در زمینه توسعه مناطق آزاد، جزو مهم‌ترین قسمت‌های این تفاهم نامه است.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه بحث انتقال گاز به منطقه آزاد مغری و صادرات انرژی از سوی ایران، در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته و احداث کارخانه‌های مشترک در بخش صنعت و سرمایه گذاری‌های مشترک نیز جزو مواردی است که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس در مورد سایر فعالیت‌های مشترک مناطق آزاد ارس و مغری نیز گفت: با تاسیس شرکت‌های مشترک، تلاش خواهیم کرد تا به توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری به خصوص در زمینه توسعه صادرات به کشور‌های CIS نزدیک شویم و افزایش حضور شرکت‌های گردشگری ایرانی در نمایشگاه‌های ارمنستان و شرکت‌های ارمنی در ایران با اختصاص غرفه‌های رایگان نیز جزو بخش‌های دیگر این تفاهم نامه بود.

وی افزود: در این تفاهم نامه بر تشکیل تور‌های خبرنگاران دو کشور برای مشاهده ظرفیت‌ها و داشته‌های ایران و ارمنستان و دعوت مشترک از تور‌های چین، ژاپن و کشور‌های اروپایی برای حضور در دو کشور نیز تاکید شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان از ورود آسانتر خودرو‌های ارمنستان و ایران از مرز نوردوز برای گسترش میزان گردشگران خبر داد و گفت: مرز نوردوز که در منطقه آزاد ارس واقع شده است، تنها مرز زمینی ایران و ارمنستان است و منطقه آزاد ارس در زمینه ارتباط دو کشور، نقش استراتژیک دارد.

انتهای پیام/ف

امضای تفاهم نامه همکاری ایران و ارمنستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.