بهره مندی مددجویان فاروجی از آموزش های فنی وحرفه ای رایگان

امسال 750 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان فاروج از آموزش های فنی وحرفه ای رایگان بهره مند شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مرتضی صفی پور مدیر کمیته امداد شهرستان فاروج گفت: 245 نفر از مددجویان فاروج در حوزه مهارت آموزی، 456 نفر در بخش پایدارسازی و توسعه و 49 نفر از  دوره های کارآفرینی بهره مند می شوند.

وی با بیان این که مددجویان پس ازگذراندن این دوره ها از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی متناسب با شرایط بومی محل زندگی بهره مند می شوند،افزود: داشتن مهارت های کافی، دانش و آگاهی یکی از ضرورت ها در ایجاد یک فرصت شغلی پایدار است.

صفی پور با اشاره به برگزار ی دوره کار آفرینی با مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد،تصریح کرد: در بخش آموزش های پایدار سازی و توسعه تاکنون 50 نفر و در بخش مهارت آموزی در حدود 100 نفر از ابتدای سال تاکنون آموزش دیده اند.

وی اظهار کرد:تا پایان شش ماه اول امسال دوره های مهارت آموزی در بخش صنایع دستی شامل رودوزی، نقاشی رو شیشه و تابلو فرش برای 40 نفراز مددجویان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر طرح های اشتغال مربوط به حوزه دامپروری است، گفت: باقی مانده دوره های آموزشی بخش توسعه و پایدار سازی طی نیمه دوم سال با همکاری جهاد کشاورزی و دامپزشکی برگزار می شود.

مدیر کمیته امداد فاروج با بیان این که ازتیرماه سال 95 تا کنون 217 فقره تسهیلات اشتغال زایی به ارزش افزون بر 30 میلیارد ریال پرداخت شده است،افزود: از این طرح ها 48  فقره در حوزه کشاورزی، 108طرح در بخش دامپروری، 14 طرح در ردیف قالیبافی و صنایع دستی و 147 طرح خدماتی،حمل و نقل و صنعتی بوده است.

وی طرح های اجرا شده در حوزه تسهیلات تلفیقی را 9 فقره برشمرد واظهار کرد:اعتبارات تلفیقی در زمینه خرید پنج دستگاه تراکتور،یک دستگاه خوردو باربری و اجرای دوطرح دامداری و یک طرح خدماتی پرداخت شده است.

انتهای پیام/آ

ارائه تسهیلات مهارت آموزی و کار آفرینی به مددجویان کمیته امداد فاروج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.