کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه های علمیه برگزار می شود

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور درجمع خبرنگاران استان مرکزی از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه های علمیه خبرداد.

کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه های علمیه برگزار می شود به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت‌الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور درجمع خبرنگاران استان مرکزی از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه های علمیه خبرداد.


آیت‌الله اعرافی گفت: با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه کرسی‌های آزاداندیشی و پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پاسخگویی به سوالات و مسائل روز و فقه معاصرهم از مباحث مهم دیگر است که باید به سوالات امروز مردم پاسخ مناسب و اقناعی داده شود.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: حوزه‌های علمیه در مسیر تعالی قرار دارند و باید رشد و پیشرفت داشته باشند و مردم هم باید حوزه‌ها را از خود بدانند و حمایت آن‌ها از حوزه‌ها هم افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت حوزه در فصل جدید محور‌های مهم و گوناگونی را طبق منشور توسعه، برنامه ششم توسعه کشور در دستور کار قرار داده است تصریح کرد: یکی از کار‌هایی که در این دوره در دستور کار قرار دارد واسپاری اختیارات به استان‌های کشور بیش از پیش است.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار طلبه برادر و ۷۰ هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنند و امسال هم ۱۰ هزار برادر و حدود ۱۰ هزار خواهر به حوزه‌های علمیه افزوده می‌شود.

وی گفت: با توجه به پیشینه استان مرکزی و حضور علمای بزرگی همچون امام خمینی (ره) و آیت‌الله اراکی و دیگر علمای بزرگ نیازمند یک جهش بزرگ در بخش حوزه‌های این استان هستیم.

انتهای پیام/ج

سفرآیت الله اعرافی به استان مرکزی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.