نماینده سرپل در مجلس نمایندگان افغانستان گفت: نیروهای دولتی و مردم باید برای تامین امنیت کنار یکدیگر باشند.

نیروهای دولتی و مردم باید در کنار یکدیگر باشند/حضور آمریکا موجب ناامنی بیشترافغانستان استمحمد حسن شریفی نماینده سرپل در مجلس نمایندگان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضغیت منطقه میرزا اولنگ بعد از حملات تروریست‌ها اظهار داشت: نیروهای امنیتی پیکرهای شهدا را که به‌دست تروریست‌های تکفیری در گور‌های دسته‌جمعی دفن شده‌ بودند را خارج و به خانواده‌هایشان تحویل دادند.

نماینده سرپل در مجلس نمایندگان با بیان اینکه طالبان به دلیل عدم حضور به موقع نیروهای دولتی میرزا اولنگ را به تصرف خود درآورد، افزود: حضور آمریکا در افغانستان موجب ناامنی شده و این نا‌امنی در شمال و شمال شرق کشور مشهودتر است.

وی با بیان اینکه اهمیت راهبردی و سوق‌الجیشی شمال افغانستان و حضور شیعیان در این منطقه  از جمله دلایل وقوع چنین حوادثی است، عنوان کرد: جنگ در تمام افغانستان وجود دارد و یکی از مناطق درگیر هم میرزا اولنگ است که حکومت مرکزی باید برای تامین امنیت این منطقه، استحکامات را افزایش دهد و ایست‌های ثابت امنیتی برقرار کند.

 شریفی با اشاره به اینکه نیروهای دولتی و مردم باید برای تامین امنیت افغانستان کنار یکدیگر باشند، گفت: ساکنان منطقه میرزا اولنگ بیش از دو سال مقاومت کردند اما در روزهای گذشته تروریبست‌ها  توانستند آن‌ جا را تصرف کنند.

نماینده ولایت سر پل در مجلس  نمایندگان با بیان اینکه برای  حلوگیری از گسترش ناامنی‌ها در افغانستان راهکارهایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت افغانستان باید امنیت مردم را تامین کند،چرا که افغانستان ارتش و پلیس دارد و امنیت کشور باید به‌دست آنان برقرار شود. وی تاکید کرد: برای تامین امنیت جان و مال مردم باید اختلافات کنار گذاشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.