مدیرعامل شرکت گاز استان فارس خبر داد:

افتتاح ۱۴۲ طرح گازرسانی در هفته دولت

۱۴۲ طرح گازرسانی در هفته دولت در استان فارس بهره برداری می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هوشنگ محمدی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: ۱۴۲ طرح گازرسانی و توسعه شبکه گاز در استان با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۳۷ میلیارد تومان هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.


وی از افتتاح از طرح‌های گازرسانی به ۲ شهر و ۷۶ روستا در استان در هفته دولت امسال خبر داد و افزود: علاوه بر گازرسانی به ۴۶ طرح صنعتی، عملیات گازرسانی به ۱۸ روستا استان فارس نیز به اتمام می‌رسد.


محمدی ادامه داد: با اتمام فرایند‌هایی مانند طراحی و پیمان سپاری، عملیات اجرایی گازرسانی به ۶ شهر و ۴۱۶ روستای دیگر استان فارس نیز در هفته دولت آغاز می‌شود و مطابق برنامه زمان بندی پس از تکمیل پروژه‌ها مردم این مناطق از مزایای گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.


وی اظهار داشت: به همین مناسبت، عملیات اجرایی گاز رسانی به ۶ طرح صنعتی نیز شروع می‌شود.


مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به بهره مندی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در این استان از گاز طبیعی گفت: هم اینک ۶۹ درصد مشترکان این شرکت در شهر‌های استان و ۳۱ درصد در روستا‌ها زندگی می‌کنند و از این سوخت پاک بهره‌مند هستند.


محمدی بیان کرد: حاصل عملکرد شرکت گاز استان با اجرای نزدیک به ۳۰ هزارکیلومتر شبکه توزیع، تغذیه و انشعاب و نصب حدود ۷۰۰ هزار علمک گاز در سطح استان است و تاکنون بیش از ۹۸ درصد جامعه شهری و حدود ۶۴ درصد از خانوار‌های روستایی تحت پوشش خدمات گاز رسانی قرار گرفته اند.


وی گفت: با توجه به اینکه برخی روستا‌های استان در مناطق کوهستانی واقع شده و دارای پراکندگی زیادی می‌باشند عملیات گازرسانی به این مناطق به دلیل سخت گذر بودن دارای سختی زیادی است، اما با برنامه ریزی‌های انجام شده و تلاش کارکنان شرکت گاز استان تحولی در این حوزه انجام شده و گازرسانی به نقاط فاقد برخورداری، از شتاب زیادی برخوردار شده است.


محمدی تصریح کرد: هم اینک ۷۱۰ پروژه گازرسانی با اعتباری افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان فارس در دست اجراست که بخشی از این طرح‌ها مطابق برنامه در هفته دولت امسال افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/ر


بهره برداری از طرح‌های گاز رسانی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار