شیراز؛

رشد ۴۰ درصدی در گاز رسانی به صنایع در استان فارس

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از رشد ۴۰ درصدی عملکرد شرکت در گاز رسانی به صنایع در چهار سال اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هوشنگ محمدی مدیر عامل شرکت گاز استان فارس گفت: مجموعا هفت هزار و ۶۳۱ واحد صنعتی عمده و جزء در استان فارس قابلیت مصرف گاز طبیعی را دارند که از این تعداد تاکنون شش هزار ۲۸۱ واحد صنعتی مشترک شده و از سوخت گاز طبیعی برای مصارف صنعتی خود استفاده می‌کنند.

 

وی افزود: از ابتدای عملیات گاز رسانی در استان فارس تا پایان سال ۱۳۹۱ تعداد ۴۵۲۱ واحد صنعتی عمده و جزء از گاز طبیعی بهره‌مند شده و مصرف کننده این سوخت پاک بوده‌اند و از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا کنون این رقم به ۶۲۸۱ واحد صنعتی عمده و جزء رسیده که از مزایای گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.


محمدی ادامه داد: همچنین طرح های گازرسانی به ۲۷۶ مشترک صنعتی عمده و جزء هم اکنون در حال اجراست و به ‌زودی مصرف‌کننده گاز طبیعی خواهند شد و مطالعات برای گاز رسانی به ۱۰۷۴ واحد صنعتی نیز در دست مطالعه و اقدام است.


وی اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه صاحبان صنایع به دنبال حامل‌های انرژی با آلایندگی کمتر هستند لذا تقاضای صنایع و مراکز تولیدی برای انرژی گاز طبیعی بیش از گذشته است.


محمدی بیان کرد: ‌مطابق بررسی‌های انجام شده مصرف گاز طبیعی در هر واحد انرژی حدود ۲۴ درصد نسبت به نفت خام و ۴۲ درصد نسبت به زغال‌سنگ کمتر گازهای آلاینده تولید می‌کند و این موضوع نشان دهنده آن است که می‌توان انرژی بیشتری مصرف کرد و در عین حال در مقایسه با سایر حامل‌های انرژی، آلاینده‌های کمتری نیز تولید کرد.


مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت:‌ با توجه به این موارد و اهمیت حفظ محیط زیست در انجام فعالیت‌های صنعتی در یک دوره ۴ ساله در استان فارس شاهد رشد ۴۰ درصدی در گازرسانی به صنایع هستیم.

انتهای پیام/ر

مطالعات برای گاز رسانی به ۱۰۷۴ واحد صنعتی در دست  اقدام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار