معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: اجرای فاز دوم خدمات نوین سلامت در 10 مرکز جامع سلامت شهرستان رفسنجان آغاز شد.

طرح پن دررفسنجان اجرایی می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دکتر احمد جمالی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: امروز سلامت مردم از ناحیه بیماری های غیر واگیر به خطر افتاده است که شناسایی و پیشگیری از این بیماریها حائز اهمیت می باشد.

وی افزود: فاز دوم برنامه خدمات نوین سلامت(ایراپن) برای هشت عامل خطر و چهار بیماری است که بیش از 70 درصد علت مرگ و میر مردم کشور را تشکیل می دهد.

جمالی زاده تصریح کرد: خدمات نوین سلامت شامل خطرسنجی 10 ساله سکته های قلبی، مغزی و غربالگری سرطان های پستان، کولورکتال و دهانه رحم است که برای همه افراد بالای 30 سال اجرا می شود.

وی بیان کرد: در فاز اول، خدمات نوین سلامت در شش مرکز بهداشتی رفسنجان از جمله قاسم آباد، حمید آباد و عرب آباد و سه مرکز شهری شماره ۱ ، ۲ و ۵ ارایه می شد که در فاز دوم در 10 مرکز جامع سلامت در رفسنجان و انار از جمله کبوترخان، لاهیجان، هرمزآباد، کریم آباد محقق، عباس آباد آقا غفور، اسماعیل آباد نوق، صفاییه، بهرمان، امین شهر و لطف آباد انار آغاز شده و کلیه افراد بالای 30 سال تحت پوشش این مراکز خدمات فوق را دریافت می کنند.

انتهای پیام/ح

طرح پن در رفسنجان به امداد مراکز بهداشتی می آید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.