دانستنی‌های علمی پزشکی؛

عوارض تیروئید در بارداری/ تکنیک‌هایی ساده و فوق العاده برای کاهش چربی/پیشگیری از حملات صرع با مصرف روغن ماهی/ آیا ریختن قطره در گوش باعث کاهش شنوایی می‌شود؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حوزه کلینیک در نظر دارد هر روز ساعت 14 تازه ترین دانستنی های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

تاثیر روغن ماهی در پیشگیری از حملات صرع

متخصصان ژاپنی با مطالعه روی موش های آزمایشگاهی دریافتند که یک نوع اسید چرب موجود در روغن ماهی با صرع مقابله می کند که این اسید در درمان تشنج موثر است. صرع اختلال عصب شناختی است که با تشنج های مکرر شناخته شده و از افزایش سیگنال دهی الکتریکی بین سلول های مغز یا نورون ها  بروز می کند.

اختلال تیروئید مادران باردار، سلامت جنین را به خطر می اندازد

لازم است خانم هایی که قصد بارداری دارند و یا باردار هستند، در اسرع وقت به منظور بررسی سلامت غده تیروئید خود به متخصصان مربوطه مراجعه کنند. دوز دارو در خانم های بارداری که کم کاری تیروئید دارند تا6 ماه باید افزایش یابد و هر ماه باید دوز دارو را با توجه به نتیجه آزمایش گرفته شده تغییر داد، بنابراین درمان کم کاری تیروئید در دوران بارداری باید با وسواس بیشتری انجام شود، در غیر این صورت کم کاری تیروئید در دوران بارداری در صورت درمان ناقص می تواند مشکلات مغزی در جنین ایجاد کند.

با مصرف ماهی بیماری صرع را از خود دور کنید/مادران باردار تیروئید را جدی بگیرند/شلواری سرطان را افزایش می دهد/هرگز در گوش قطره نریزید

تست ژنتیک به کاهش وزن کمک می‌کند؟

رژیم ژنتیکی به این روش عمل می‌کند که فرد با ثبت نام در سیستم یک نمونه از ‌DNA خود از بزاق دهان را به شرکت مذکور ارسال می‌کند و این کار حدود ۶ هفته زمان می‌برد؛ در این مدت از شما خواسته می‌شود که رژیم غذایی و میزان فعالیت ورزشی خود را ثبت کنید.

شب کاری ریسک سرطان را افزایش می‌دهد

تحقیقات جدید نشان می دهد زنان شب کار در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند، چرا که نور مصنوعی مانع از تولید هورمون هایی می شود که نقش مهمی در سرکوب رشد تومورها دارند به نظر می رسد ملاتونین، هورمون تولید شده در مغز انسان، رشد تومورهای سرطان سینه را متوقف می کند، اما قرار گرفتن در معرض نور می تواند میزان آن را کاهش دهد، چراکه باعث اختلال در ریتم های شبانه روزی می شود، ساعت داخلی بدن ما که خواب آلودگی و هوشیاری را کنترل می کنند و در مقابل منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه می شود.

با مصرف ماهی بیماری صرع را از خود دور کنید/مادران باردار تیروئید را جدی بگیرند/شلواری سرطان را افزایش می دهد/هرگز در گوش قطره نریزید

هرگز در گوش کودکان قطره نریزید

عفونت گوش میانی اگرچه در افراد مختلف کم و بیش دیده می شود، اما کودکان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند که گاهی به پارگی پرده گوش آنان منجر می شود، تجمع هر نوع مایع و ترشحاتی در پشت پرده گوش در صورت ادامه دار بودن، موجب عفونت در گوش میانی خواهد شد که اگر درمان نشود، به پرده گوش فشار وارد خواهد کرد و در نهایت موجب پاره شدن آن می شود.

 نشانه مسمومیت غذایی چیست؟

سردردها بسیار شایع هستند. افراد می توانند به دلایل مختلف از جمله استرس، مصرف الکل، کم آبی بدن و خستگی دچار سردرد شوند.به دلیل این که مسمویت غذایی ممکن است خستگی و کم آبی بدن را به همراه داشته باشد، می تواند به شکل گیری سردرد نیز منجر شود.کم آبی بدن می تواند به صورت مستقیم مغز را تحت تاثیر قرار داده و موجب از دست دادن مایع در این اندام و کوچک شدن موقتی آن شود.در صورت تجربه استفراغ و اسهال، که هر 2 می توانند انسان را در معرض کم آبی بدن قرار دهند، احتمال تجربه سردرد هر چه بیشتر افزایش می یابد.

با مصرف ماهی بیماری صرع را از خود دور کنید/مادران باردار تیروئید را جدی بگیرند/شلواری سرطان را افزایش می دهد/هرگز در گوش قطره نریزید

گردو نقش موثری در کنترل هوس های غذایی دارد

مغزهای خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان ها و چربی های خوب هستند، از این رو، یکی از مواد غذایی عالی برای هر فرد سالم محسوب می شوند. افرادی که رژیم دارند به مواد غذایی دوستدار قلب که از محتوای پروتئین سود می برند، به عنوان یک میان وعده که احساس سیری را در آنها ایجاد می کند، نیاز دارند، اما نتایج مطالعه ای جدید نشان داده است که مشخصات تغذیه ای مغزهای خوراکی تنها دلیل برای تبدیل کردن آنها به گزینه ای خوب برای کاهش وزن نیستند.گردو ناحیه ای در مغز را فعال می کند که با کنترل گرسنگی و هوس های غذایی پیوند خورده است. این برای نخستین بار است که یک پژوهش نشان می دهد مغزهای خوراکی ممکن است به واقع روش کارکرد مغز را تغییر دهند و احتمالا از هوس های غذایی پیشگیری کنند.

ساکشن شکم با هندوانه

هندوانه یکی از میوه‌های پرخاصیت جالیزی است که طعمی شیرین و کالری کمی دارد. در عین حال این میوه فاقد چربی و کلسترول است و افراد مبتلا به بیماری هایی چون فشار خون بالا یا چاقی و چربی خون می‌توانند از آن جهت یک میان وعده مغذی بدون نگرانی از بابت چربی یا بالا رفتن وزن استفاده کنند، از هندوانه می‌توانید به عنوان یک ماده کمکی در رژیم غذایی لاغری خود استفاده کنید و به آسانی وزن کم کنید.

بیش از ۹۰ درصد از حجم هندوانه را آب تشکیل می‌دهد، این میوه خوشمزه حس سیری را در بدن دوچندان می‌کند به طوری که نوشیدن حدود 2فنجان آب هندوانه معادل دریافت یک گرم فیبر است و می‌تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزانه فرد را تامین کند.

با مصرف ماهی بیماری صرع را از خود دور کنید/مادران باردار تیروئید را جدی بگیرند/شلواری سرطان را افزایش می دهد/هرگز در گوش قطره نریزید

این غذا آرتروز را تشدید می کند

ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ بوده و با هرگونه التهاب مقابله می‌کنند. مطالعاتی که بر روی حیوانات انجام شده نشان می‌دهد که اسیدهای چرب به کاهش علائم آرتروز کمک می‌کنند.

فواید روغن زیتون و عسل برای مو

روغن زیتون برای نرم کننده و کنترل شوره مو خوب است. این روغن اسیدهای چرب تک اشباع شده با فواید آنتی اکسیدانی دارد، همچنین ویتامین A و E موجود در روغن زیتون به حفظ رطوبت و ترمیم پوست و مو کمک می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار